مهم‌ترین حوادث امروز ۹ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۹ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

احتکار ۴۵ میلیارد ریال لاستیک در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه طرح‌ها و برنامه‌های خود در خصوص مبارزه با محتکران کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم، با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار تعداد زیادی لاستیک در ۲ انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در محل حضور یافته و در بازرسی از انبار‌های مذکور تعداد ۳ هزار و ۵۶۷ حلقه لاستیک ایرانی و خارجی خودرو‌های سواری که از مدت‌ها قبل در این انبار‌ها نگه داری شده بودند را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: باتوجه به عدم ثبت انبار در سامانه جامع انبار‌ها و عدم اعلام موجودی به اداره صنعت، معدن و تجارت استان موضوع احتکار لاستیک‌های مکشوفه محرز و انبار‌های مذکور با حکم مقام قضائی پلمب شدند.

سرهنگ ریاحی با بیان اینکه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش ریالی لاستیک‌های مکشوفه ۴۵ میلیارد ریال است گفت: در این رابطه ۲ فرد متخلف شناسایی و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

دستگیری سارقان منازل در کاشان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهر کاشان مبنی بر سرقت طلاجات و وجه نقد از منزل وی، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان مشغول انجام تحقیقات بر روی این پرونده بودند که با گزارش‌های واصله از وقوع چندین فقره سرقت از منازل قدیمی با شیوه و شگرد مشابه روبرو شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و کارآگاهان با بررسی‌های علمی صحنه‌های سرقت و همچنین استفاده از پایش‌های تصویری و انجام یک سری اقدامات خاص پلیسی سرانجام هویت یکی از افرادی که در این سرقت‌ها دست داشت به دست آمد.

سرهنگ ترکیان گفت: کاراگاهان با ردیابی‌های هوشمند خود مخفیگاه متهم را در شهرستان آران و بیدگل شناسایی و طی نیابت قضائی به محل مذکور رفته و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی کاشان منتقل کردند.
این مقام انتظامی از اعتراف فرد دستگیر شده به ۱۰ فقره سرقت منزل در شهر کاشان با همدستی یکی از دوستانش خبر داد و گفت: با راهنمایی متهم همدست وی دستگیر و هر دو نفر با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند.
 

توقیف لوازم یدکی خودروی قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود از وجود لوازم یدکی خارجی قاچاق در یک انبار تخلیه بار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم در محل حضور یافته و در بازرسی از این مکان ۲۰۰ عدد واشر سر سیلندر خودروی و ۱۸ حلقه لاستیک خارجی که همگی فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی بودند را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از این بود که کالا‌های مکشوفه قرار بود به مقصد تهران ارسال شوند گفت: ارزش این کالا‌ها از سوی کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ ریاحی با اشاره به دستگیری یک نفردر این رابطه و تحویل وی به مرجع قضائی گفت: پلیس امنیت اقتصادی به صورت هوشمندانه فعالیت انبار‌ها و تخلیه بار‌ها در زمینه قاچاق کالا را زیر نظر داشته و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.
 

کشف لوازم خانگی قاچاق در فلاورجان

سرهنگ "ایرج کاکاوند اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۳ فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان حین گشت زنی هوشمند خود به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و برای بررسی‌های بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضایی از آن بازرسی به عمل آمد که در نتیجه این عملیات ۳ دستگاه ماشین ظرف شوئی و ۳ دستگاه یخچال فریزر خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شدند.
 
احتکار ۴۵ میلیارد ریال لاستیک در اصفهان / دستگیری سارقان منازل در کاشان
 

فرمانده انتظامی فلاورجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

کلاهبرداری از کاربران سایت دیوار با اپلیکیشن جعلی رسید ساز

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز از وی کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد پس از درج آگهی فروش تلفن همراه در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار با من تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای واریز وجه می‌کند، سپس با مراجعه به منزلم و نمایش رسید واریز وجه در تلفن همراه خود، گوشی تلفن همراه را از من دریافت کرد که بعداً متوجه شدم هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و فرد مذکور از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از من کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد: پس از بررسی‌های علمی و هوشمندانه و جستجو‌های ویژه در فضای سایبری رد پای متهم در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و در مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی اظهار داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.
 

مهار آتش سوزی منزل مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با اعلام حریق ساختمان سه طبقه واقع در سپاهان شهر، بلافاصله گروه آتش نشانان از ایستگاه ۱۳ به محل اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه طبقه اول مجتمع مسکونی سه طبقه دچار حریق شده بود گفت: با توجه به دود وشعله ناشی از آتش سوزی، گروه اعزامی به دو گروه مجزا تقسیم و یک گروه با استفاده از دستگاه تنفسی و لباس مقاوم در برابر حریق اقدام به جستجو در دود در هر سه طبقه و گروه دوم اقدام به اطفا حریق طبقه اول کرد.

او افزود: با حضور به موقع گروه اعزامی از سرایت حریق به دیگر طبقات ساختمان جلوگیری شد و افراد ساکن در منزل مجتمع مسکونی را ترک کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: علت آتش سوزی در دست بررسی است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.