معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: کلاس‌های DBA و MBA در دانشگاه تهران به صورت حضوری و مجازی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری کلاس‌های DBA و MBA در این دانشگاهT اظهار کرد: کلاس‌های DBA و MBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شوند.

او افزود: این کلاس‌ها به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شوند. البته تعداد شرکت کنندگان در کلاس‌های حضوری بسیار کم بوده و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

حسینی تصریح کرد: کلاس‌های DBA و MBA، دوره‌های تخصصی کوتاه مدت هستند و تنها مدرک اعطا شده پس از این کلاس‌ها شامل دوره آموزش‌های آزاد و موفقیت در این دوره است.

او با بیان اینکه دوره DBA به مدیران می‌آموزد که چگونه مدیریت سازمان خود را از چارچوب سنتی رئیس و زیردست به سمت چارچوب رهبری هدایت کنند، تاکید کرد: مدیران با گذراندن دوره DBA می‌آموزند که چگونه سازمان خود را رهبری کنند و ابزار‌های مدیریتی و رهبری را یاد بگیرند تا بتوانند متناسب با شرایط و موقعیت سازمان از هر کدام از این ابزار‌ها استفاده کنند. دوره DBA به مدیران می‌آموزد چگونه منابع انسانی (که بی شک مهمترین منبع هر سازمان است) سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری و رضایت سازمانی را به دست آورند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: مخاطبان دوره DBA متشکل از مدیران ارشد سازمان‌ها و صاحبان موفق کسب وکار هستند که علاوه بر بهره مندی از تجربه غنی اجرایی خود قصد دارند تا از علم روز مدیریت برای توسعه کسب و کار خود به بهترین نحو استفاده کنند.

او گفت: اساتید دوره DBA از برترین اساتید حوزه مدیریت انتخاب می‌شوند که علاوه بر تبحر در علم روز مدیریت می‌توانند راهکار‌های اجرایی برای استفاده کاربردی از علم مدیریت در سازمان‌ها را ارائه دهند. به دلیل مشغله کاری بالای مدیران حاضر در دوره‌های DBA و اساتید آن، عموما دوره‌های DBA به صورت پاره وقت برگزار می‌شوند تا مدیران حاضر در دوره بتوانند در کنار مدیریت سازمان خود به کسب مهارت مدیریتی هم اقدام کنند، در واقع دوره‌های DBA می‌توانند دارای گرایش تخصصی باشند، اما در بیشتر مواقع به صورت عمومی (بدون گرایش) ارائه می‌شوند.

حسینی درباره برگزاری کلاس‌های عملی در دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بخشی از کلاس‌های عملی دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شوند و قصد داریم با ایجاد تمهیداتی دانشجویان مقطع دکتری و ارشد بتوانند با بهبود وضعیت کرونا در دانشگاه حاضر شوند.


بیشتر بخوانید


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در پایان یادآوری کرد: دانشجویان مقطع دکتری پس از دریافت خوابگاه برای فعالیت در کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی می‌توانند در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه تهران حاضر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار