هیچگونه تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر آبزی در تالاب میانکاله مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در حاشیه بازدید از تالاب میانکاله، گفت: هیچگونه تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر آبزی تاکنون در تالاب میانکاله مشاهده نشد و رصد و پایش تالاب‌های استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی به اتفاق کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست همچنان بصورت روزانه انجام می‌شود.

او افزود: تالاب‌های مازندران از جمله تالاب بین المللی میانکاله و مجموعه تالاب‌های فریدونکنار به لحاظ شرایط محیطی و قرارگیری در یکی از مسیر‌های اصلی مهاجرت پرندگان، جزو مهمترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان به لحاظ تنوع گونه‌ها و جمعیت آنان در کشور می‌باشند که هر ساله دامپزشکی با همکاری حفاظت محیط زیست از نظر وقوع بیماری و یا تلفات احتمالی این جمعیت را رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دکتر رضوانی گفت: علی رغم همکاری خوب این دو دستگاه اجرایی متاسفانه شاهد شکار و عرضه این پرندگان در بازار‌های محلی استان هستیم.

او افزود: انتظار داریم با توجه به احتمال ابتلای این پرندگان به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هم استانی‌های عزیز همچنان توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و به منظور حفظ سلامت خود از صید، شکار، خرید و فروش آنان پرهیز کنند.

در این بازدید یکروزه، مدیر کل دامپزشکی استان به اتفاق ربیعی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تالاب میانکاله را از منطقه بندرگز تا حدود قلعه پایان مورد رصد و پایش قرار داده که خوشبختانه تلفاتی را مشاهده نکردند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار