زهرا طاهری، از معلمان دیارسیدجمال با خلق روش های جدید و ایده‌های خلاقانه در آموزش رتبه برتر کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معلم اهل دیارسیدجمـال الدین اسد آبادی که با ایده‌هایی جدید در کلاس آموزش ، توانست رتبه سوم معلم پژوهنده کشوری را کسب کند.

خانم زهرا طاهری،از معلمان خوش اخلاق دیارسیدجمال است که با خلق روش های جدید و ایده‌های خلاقانه  رتبه برتر کشور را به دست آورد.

پژوهشی با عنوان چگونه توانستیم با اجرای طرح پرواز رغبت آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را بهبود بخشیم؟ همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مدرسه نبوت واقع درحاشیه شهر اسدآباد اجرا شد که انجام آن تحسین کشوری را در پی داشت و باعث کسب رتبه ای درخور برای خانم طاهری شد. کلاس های او  همانند دکتر شفیعی کدکنی همیشه پذیرای دانش آموزان از کلاس های دیگر نیز هست.

در همین زمینه گفتگویی با این معلم خلاق داشته ایم که در ادامه قابل ملاحظه است.

زهرا طاهری گفت:پژوهشی در قالب اقدام‌پژوهی با همکاری خانم شهرزاد زیوری انجام پذیرفت که این پژوهش با تمرکز بر عوامل پرورشی، آموزشی و زیباسازی فضا موفق به کسب نتایج بسیار خوبی شد.

او تصریح کرد: به این منظور دکترحشمت الله محمودی با نظرات، راهنمایی‌ها و بیانات ارزشمند خود باعث به ثمر نشستن این پژوهش شدند که از ایشان بینهایت سپاسگزارم.

زهرا طاهری در تشریح اقدامات انجام شده خود در کلاس گفت: بطور کلی هدف من ایجاد محیطی برای ایجاد انگیزه و رقم زدن لحظاتی مفید برای دانش آموزان بود.

او همچنین گفت:کلاسی که تبدیل به ایده ما شد پیش از آن یک انباری بدون استفاده بود اما توانستیم با کمک مدیر مدرسه،خانم بهرامـی این محیط زیبا را ایجاد کنیم.

ستایش فتحیان،از دانش آموزان خانم طاهری در مدرسه نبوت نیز درباره فضای کلاس می گوید:محیط این مکان برای دانش آموزان بسیار جالب بود به طوری که ما لحظه شماری میکردیم کلاس خانم طاهری آغاز شود.

او تصریح کرد:این معلم برخلاف بسیاری از معلمان ارتباطی عاطفی با دانش آموز برقرار می کند که باعث می شود دانش آموزان از هر لحاظ در کلاس احساسی خوب داشته باشند.

 ستایش فتحیان در پایه ششم شاگرد خانم طاهری بود و هم اکنون کلاس هفتم است.

این معلم خلاق ضمن تشکر از زحمات و پیگیری‌های آقای حسین عسگری، ریاست محترم آموزش و پرورش اسدآباد بیان کرد: یکی از نکات قابل تامل و مهم  استمرار ارتباط دانش‌آموزان با معلم است به طوری که با اجرای این ایده حتی برخی دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از مقطع ششم با شور و اشتیاق به دیدن بنده می‌آیند و به یاد روزهای شیرین گذشته ساعت ها سر کلاس می‌نشینند.

خانم طاهری که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست‌شناسی است در ادامه بیان کرد: اجرای طرح پرواز برای افزایش رغبت تحصیلی و ایجاد انگیزه و نشاط در دانش آموزان است و مـن به‌عنوان معلم اعتقاد دارم دانش آموز و آموزگار باید با هم دوست و همدل باشند تا بتواند زمینه‌ساز بروز استعدادها در زمینه‌های مختلف شوند.

او افزود: از داشتن کلاسی شاد و با انگیزه و با دیدن پیشرفت تحصیلی و معنوی دانش‌آموزانم و رضایت اولیا، قبل از هرچیز خودم لذت می‌برم.

این معلم نمونه در ادامه با ابراز ناراحتی از شیوع ویروس کرونا گفت: در سامانه شاد نیز طرح‌هایی خلاقانه برای آموزش تدوین کرده‌ام.

 خانم طاهری، از نیروهای خریدخدمات آموزش پرورش است و به علت اینکه جزو نیروهای رسمی سازمان آموزش و پرورش نیست محدودیت‌هایی در مسیر این معلم پژوهنده وجود دارد.

امیدواریم با عنایت مسئولان و تبدیل وضعیت این معلم خوش ذوق و علاقمند در آموزش و پرورش علاوه بر قدردانی از زحمات ایشان نظام آموزشی و دانش آموزان  هم از روش های مطلوب و اثر گذار تدریس این معلم نوآور بهره مند شوند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام
این روز جشن روز معلم بود من شاگرد خانم طاهری عزیز در سال1397در مدرسه نبوت بودم خانم طاهری بسیار زحمت برای ماکشید تا در مدرسه حس خوبی داشته باشیم با هم روز معلم را به این فرشته مهربان تقدیم کردیم انشالله در هرکجا ک هس سلامت باشد و ما همیشه ب یادش هستیم ❤❤❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام
این روز جشن روز معلم بود من شاگرد خانم طاهری عزیز در سال1397در مدرسه نبوت بودم خانم طاهری بسیار زحمت برای ماکشید تا در مدرسه حس خوبی داشته باشیم با هم روز معلم را به این فرشته مهربان تقدیم کردیم انشالله در هرکجا ک هس سلامت باشد و ما همیشه ب یادش هستیم ❤❤❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام
من یکی از شاگرد های خانم طاهری در سال1397بودم در مدرسه نبوت کلاس ششم واقعا این معلم یک فرشته است من همیشه ب یادش هستم❤❤
آخرین اخبار