مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه نهم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه نهم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرقت مسلحانه منجر به قتل سارق شد

جوانی که در شهرستان ایرانشهر قصد سرقت مسلحانه تلفن همراه یک شهروند را داشت در درگیری با او به قتل رسید.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در ساعات پایانی شب و در پی گزارش یک فقره تیراندازی، در یکی از محلات حاشیه‌ای شهرستان ایرانشهر بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: با حضور عوامل انتظامی در صحنه مشخص شد ۳ نفر سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با استفاده از سلاح کمری قصد سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه یک شهروند را داشته اند که این فرد در عکس العملی سریع موفق به خلع سلاح آن‌ها شده و به طرفشان شلیک کرده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با شلیک این شهروند یک نفر از سارقان که جوانی ۱۸ ساله بود به شدت مجروح و ۲ سارق دیگر از محل متواری می‌شوند.

سردار طاهری بیان داشت: در این حادثه مجروح در حال انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده فوت میکند.

او با اشاره به کشف سلاح کمری استفاده شده در این قتل خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و موضوع در حال رسیدگی است.

برخورد سخت در انتظار عوامل ناامنی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با عاملان ناامنی در سطح استان به موتورسیکلت سواران ناشناسی که با سر و صورت بسته باعث ایجاد نا امنی می‌شوند هشدار داد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متأسفانه در سطح شهر‌ها و معابر عمومی استان شاهد تردد موتورسیکلت سواران ناشناسی هستیم که با سرو و صورتی پوشیده و با موتورسیکلت‌هایی فاقد پلاک باعث ایجاد ناامنی و رعب و وحشت عمومی می‌شوند.

او  افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته علاوه بر اینکه این موتورسیکلت سوران با حرکات نمایشی باعث ایجاد بی نظمی، آلودگی صوتی و بروز تصادفات در سطح شهر‌ها میشوند شاهد ارتکاب جرائم خشنی، چون سرقت‌های مسلحانه، زورگیری، کیف قاپی، و .. توسط آن‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه پلیس استان برای اجرای طرح‌های مختلف امنیت اجتماعی با هدف برخورد با موتورسیکلت سواران ناشناس و متخلف، امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس دانست و خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های امنیتی پلیس، برخورد سختی در انتظار عوامل نا امنی در سطح استان است.

او  از خانواده‌ها و مردم شریف استان خواست تا نظارت بیشتری بر جوانان و فرزندان خود داشته باشند و آن‌ها را از عواقب سخت ارتکاب به جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی آگاه سازند.

سردار طاهری امنیت و آرامش پایدار را برازنده مردم نجیب استان پهناور سیستان و بلوچستان دانست و از شهروندان خواست تا در رسیدن به این هدف مهم پلیس را یاری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۸ تن برنچ قاچاق در شهرستان فنوج

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۸ تن برنج قاچاق خبر داد.

سرهنگ "احمد گرجی تبار اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران گشت انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در خیابان "معلم" شهر فنوج به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن کامیون در بازرسی از آن ۱۸ تن برنج خارجی فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ گرجی تبار خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی و قاچاق کالا مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت کشف شد.

سرهنگ" حمید نوری"فرمانده قرارگاه عملیاتی عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رزمندگان یگان‌های تکاوری ۱۰۶ و ۱۰۷ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نیمروز به زاهدان" به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به دستگیری ۲ فرد متخلف و معرفی آن‌ها به پلیس آگاهی، برعزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری سارق اماکن دولتی با ۴ فقره سرقت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن دولتی با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده خیابان صیاد شهر چابهار، به فردی که در بالای دیوار یکی از ساختمان‌های ادارات دولتی شهر چابهار بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۳۸ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت از اماکن دولتی در سطح شهرستان معترف شد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق آهن آلات در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای آهن آلات و میلگرد‌های ساختمانی با ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت میلگرد و آهن آلات ساختمانی از یک ساختمان در حال ساز در زابل، بلافاصله ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان در محل حاضر و موضوع به طور ویژه در دستورکار آنان قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: مأموران با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام تحقیقات تخصصی سارق را شناسایی و تحت نظر قراردادند.

وی گفت: در نهایت متهم طی یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او مقدار ۵۰۰ میلیون ریال آهن و میلگرد مسروقه کشف و یک دستگاه وانت که به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کرد توقیف شد.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان عدم رعایت نکات امنیتی را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و ازشهروندان خواست: درصورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک اطراف ساختمان‌های نیمه ساز سریعا با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

پایان کار سارقان موتور سیکلت در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان مهرستان، دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از جمع آوری سرنخ‌های موجود با اشراف اطلاعاتی، ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی هماهنگی قضائی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ سرگزی در ادامه گفت: متهمان که پس از روبه رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۷ فقره سرقت موتورسیکلت و فروش موتورسیکلت‌های مسروقه به یک مالخر اعتراف کردند.

او با اشاره به دستگیری مالخر اموال مسروقه خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از شهروندان خواست، توصیه‌های پلیس را در مورد پیشگیری از سرقت موتورسیکلت جدی گرفته و در صورت امکان ضمن عدم پارک این وسیله نقلیه در مکان‌های خلوت و تاریک، آن را به قفل و زنجیر مناسب مجهز کنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت، حین سرقت در "چابهار

با سرعت عمل پلیس شهرستان چابهار، سارق حرفه‌ای موتور سیکلت در یکی از خیابان‌های این شهرستان هنگام سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر چابهار، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظوردستگیری سارقان و پیشگیری از سرقت‌های مشابه گشت‌های هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۴ شهر چابهار هنگام گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس در روستای تیس جوانی ۲۸ ساله را در حین سرقت یک موتورسیکلت مشاهده و در یک اقدام سریع و غافلگیرانه او را قبل از فرار دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم در ادامه بیان داشت: این سارق جوان که توجیهی برای اقدام خود نداشت پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۳ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کرد.

او با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، از پارک و رها کردن موتورسیکلت خود بدون قفل و زنجیر و تجهیزات بازدارند سرقت خودداری کنند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم برق درایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر " از دستگیر ۲ سارق حرفه‌ای سیم برق با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه متوجه بریده شدن چند رشته کابل هوایی برق در یکی از محلات حاشیه‌ای ایرانشهر شدند.

او افزود: ماموران در حین گشت زنی، به ۲ جوان با لباس محلی مظنون شده که متهمان به محض روئیت پلیس قصد فرار از محل را داشتند، ولی با هوشیاری مأموران، در اقدامی ضربتی دستگیر و از آن‌ها آلات و ادوات سرقت کابل‌های برق و حدود ۳۰۰ متر سیم برق مسروقه کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان به ۴ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کیخا در پایان ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس، عنوان کرد: شهروندان به هشدار‌های پلیسی در حوزه پیشگیری از سرقت و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی توجه کنند و زمینه ارتکاب جرم را از سارقان سلب کرده و با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات پیرامون موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار