رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به تشدید مبارزه با بیماری‌های سل و تب مالت گفت: به منظور جلوگیری از سرایت بیماری دامی تاکنون هزار و ۱۹۱ راس دام علیه این بیماری‌ها تست شده است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان از ابتدای امسال ، هزار و ۱۹۱ راس دام را به منظور تشخیص بیماری سل و تب مالت تست کرده که از این تعداد ۴۹۶ راس دام تست تب مالت و ۶۹۵ راس دام تست سل بوده است.

آغاز، تشخیص و کشتار دام‌های بیمار همراه با اعمال واکسیناسیون را یکی از اصلی‌ترین راه‌های کنترل و ریشه‌کنی این بیماری دانست.

او به بیماری هاری و تشدید مبارزه با این بیماری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای مبارزه و کنترل این بیماری خطرناک هزار و ۲۵۰ قلاده سگ صاحبدار و گله در این شهرستان با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

آغاز، در خصوص این بیماری، گفت: بیماری هاری از جمله بیماری مشترک بین انسان و دام بوده و معمولا به وسیله گزش یا گازگرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان منتقل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و اذعان کرد: دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.