رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی مطرح کرد؛

نقش سواد والدین در ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: باسواد شدن والدین، موجب ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی می‌شود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دو سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی و نهضت سوادآموزی امضا شد.

در این مراسم جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی اظهار کرد: امام (ره) با فرمان تأسیس نهضت برای کسانی که در تعلیم و تربیت رسمی فرصت را از دست‌داده بودند، فرصت دومی ایجاد کرد.

او افزود: وضعیت سواد پیش از انقلاب از هر ۱۰۰ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۸،۸ درصد بود اما این عدد در آخرین سرشماری سال ۹۵، به ۹۴،۷ درصد رسیده است و این نشان از حرکت درست نهضت سوادآموزی در ریشه‌کنی بی‌سوادی دارد.

حسینی مهارتی کردن آموزش‌ها و ارتباط سواد با زندگی را از حرکات مثبت نهضت سوادآموزی دانست و افزود: مهارتی کردن آموزش‌ها گام بزرگی در راستای عدم برگشت بی‌سوادی است.

 رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بیان کرد: این تفاهم‌نامه ارتقای سواد والدین را هدف‌گذاری کرده است و باسواد شدن والدین موجب ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی می‌شود.

او یکی از اهداف تفاهم‌نامه را کمک به انسداد بی‌سوادی دانست و گفت: طرح تلفیقی فراگیر رویکردی است که از ۲۰ سال پیش با هدف ایجاد مدارس ترکیبی آغاز شده است و این تفاهم‌نامه کمک زیادی به طرح تلفیقی فراگیر می‌کند.

حسینی تصریح کرد: مناسب‌سازی محتوا‌های آموزشی، آموزش ویژه معلولان بزرگسال، آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های حرفه‌ای به بزرگسالان و برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌ها و همایش‌های مشترک از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار