معاون پارلمانی وزارت دفاع از تدوین طرحی برای تقویت تحقیقات دفاعی و حمایت از برنامه‌های شهید فخری‌زاده خبر داد.

تدوین طرحی برای حمایت از برنامه‌های شهید فخری‌زاده در مجلسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سردار رضا طلایی، نیک معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در مجله صبحگاهی «سلام سردار» رادیو مقاومت گفت: نمایندگان مجلس در چهلمین روز ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشور، طرحی را برای تقویت تحقیقات و نوآوری‌های دفاعی آماده کرده‌اند که در آن، برنامه‌ها و ایده‌های شهید فخری زاده به صورت ویژه حمایت می‌شود تا دانشگاه‌ها بتوانند در این حوزه با آزادی عمل بیشتری راهش را ادامه دهند.

او ادامه داد: شهید فخری زاده در لبه دانش فعالیت می‌کرد، او در حوزه دفاعی به واسطه تلاش‌هایش کشورمان را جزو کشورهای شاخص و ممتاز کرده بود. این دانشمند در حوزه سازماندهی، ایده پردازی و تولید محصولات طرح‌هایی را بنیان نهاد که با شهادتش متوقف نمی‌شود.

طلایی‌نیک خبر داد: وزارت دفاع و سایر ارگان ها و گروه های مردمی مراسم‌های گرامیداشت یاد و خاطر شهید فخری زاده را از ۱۵ تا ۱۹ دی ماه در سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع گفت: آشنایی من با سردار سلیمانی به ۴۰ سال قبل و به واسطه حضور در تیپ انصار الحسین قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس بر می‌گردد. در سال‌های بعد از دفاع مقدس هم چه در دوران حضور سردار سلیمانی در نیروی زمینی و چه در دوران فرماندهی او در نیروی قدس سپاه، ایشان به عنوان الگو بودند و به حق، لقب سردار دل‌ها که به صورت خودجوش و مردمی به این شهید اطلاق شد که برازنده حاج قاسم است.

او افزود: با توجه به وظایف وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای مسلح، بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ پشتیبانی‌های نیروی قدس سپاه از سوی وزارت دفاع انجام می‌شد و تأمین تجیهزات و پشتیبانی مورد نیاز جبهه مقاومت هم بر اساس قراردادهای رسمی بین وزارت دفاع و دولت‌های مختلف انجام می‌شود.

طلایی‌نیک اظهار کرد: بخش بزرگی از وظیفه وزارت دفاع، انجام تحقیقات برای کسب برتری نیروهای مسلح در میدان عمل است؛ بیش از ۹۰ درصد نیازهای نیروهای مسلح کشور به صورت بومی تهیه می‌شود که محصول دانش دفاعی دانشمندان کشور است. همچنین محققان داخلی بخش قابل توجهی از این محصولات را  ابداع کرده‌اند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع با اشاره پیروزی‌های بزرگ سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در سه جبهه پیروزی‌های بزرگی به دست آورد؛ نخست آنکه سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه با راهبری خود در تحکیم جبهه مقاومت و مبارزه مستقیم با گروه‌های تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی متزلزل کرد. به نحوی که آمریکا در یک اشتباه محاسباتی و برای جبران شکست‌هایش در منطقه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ترور کرد.

او جبهه بدل سازی برای بیداری اسلامی را دومین جبهه پیروزی سرزدار سلیمانی دانست و ادامه داد: جریان‌های تکفیری و داعش به اسم اسلام درصدد تخریب چهره اسلام و تحریف بیداری اسلامی بودند که سردار سلیمانی توانست این جبهه را شکست دهد؛ به طوریکه داعش یا سایر گروه‌های تکفیری جایگاه و قدرت سابق را ندارند و پسماندهایشان هم به زودی از بین می‌روند.

طلایی‌نیک تصریح کرد: سومین جبهه پیروزی سردار سلیمانی، جلوگیری ناامن سازی کشورهای منطقه بود؛ دشمن با نزدیکی به مرزهای ایران، برنامه ناامن کردن داخل مرزهای جمهوری اسلامی را داشت. این آرزوی دیرینه آمریکا و صهیونیست‌هاست که کشورهای محور مقاومت و حتی تمامی کشورهای اسلامی و منطقه غرب آسیا را دائماً در بحران، ناامنی و جنگ های گوناگون نیابتی نگه دارند. اما سردار سلیمانی توانست امنیت نسبی خوبی را در کشورهای مقاومت ایجاد و این نقشه دشمنان را بی اثر کند.

او تأکید کرد: نقش سردار سلیمانی در حافظه تاریخی ملت‌ها ثبت خواهد شد. مکتب سلیمانی ابعاد مختلفی دارد و همانطور که رادیو مقاومت به درستی در تشریح این مکتب تلاش می‌کند باید ابعاد مختلف حاج قاسم را مانند معنویت، ولایت مداری، سبک زندگی، فرماندهی و سایر ویژگی‌هایش به عنوان الگوهایی برای عموم مردم منطقه تشریح کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع گفت: همان‌طور که ۴۰ سال سردار سلیمانی منشأ خدمات ارزشمند بود، سال‌ها این رفتارها می‌تواند در عرصه نظامی، سیاسی، اخلاقی و دیپلماسی برای دیگران الگو باشد. در حوزه دیپلماسی کسانی که شاید نتوان آنها را به راحتی همراه کرد، از سوی حاج قاسم همراه می‌شدند و رفتار سردار سلیمانی درس بزرگی برای دیپلمات هاست.

انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا امامی جهان - دمق
۱۹:۰۸ ۱۲ دی ۱۳۹۹
درود بر سرادر طلایی نیک افتخار همدان
آخرین اخبار