مصرف برق در مازندران به دلیل ساخت و ساز‌های بالا، سه برابر متوسط کشوری است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، متولی زاده مدیرعامل توانیر امروز پنجشنبه ۱۱ دی ماه در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت برق در قالب پویش الف - ب ایران در نور با بیان اینکه رشد مصرف برق در مازندران به دلیل ساخت و ساز‌ها بالا و سه برابر متوسط کشوری است، افزود: نیاز به توسعه زیر ساخت‌های برق در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با اظهار اینکه پروژه‌های مختلفی با حمایت‌های مؤثر در استان اجرا شده است، افزود: این پروژه‌ها موجب تقویت برق در بابل، بابلسر نوشهر، فریدونکنار، رویان بهشهر شده است.

متولی زاده گفت: با افتتاح طرح‌های امروز به ظرفیت ۵۲۰ مگاوات آمپر، افزایش ۸۰ درصدی انتقال انرژی از خطوط موجود، و افتتاح پنج نیروگاه تولید پراکنده با ۶۸ مگاولت آمپر ظرفیت به افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات کمک شده است.

او افزود: نیروگاه چمستان با راندمان ۴۳ درصدی به بهره برداری می‌رسد و با تکمیل گلخانه، مجموع راندمان به ۸۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل توانیر گفت: بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به دلیل اقتصادی و امنیت انرژی یک ضرورت است و وزارت نیرو آغازگر یک حرکت جهادی است و در چندسال اخیر با مدیریت، راندمان نیروگاه‌ها افزایش و تلفات کاهش یافت.

متولی زاده افزود: صنعت برق آمادگی خود را برای اجرای نهضت بهینه سازی در کشور با مشارکت سایر بخش‌ها اعلام می‌کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار