عنایت الله رحیمی بر لزوم مرتفع شدن تعارضات بین بخشی با هدف ارتقاء بهره‌ورزی و دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه راهبردی بهره وری که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس سازمان ملی بهره وری برگزارشد با اشاره به قوائد علمی بهره وری، گفت: هدف از بهره وری توسعه پایدار و افزایش رفاه و رضایت مندی است واین روش نگاهی آینده نگر به تمامی فعالیت‌های انسانی است.

او با بیان اینکه باید توان مندی‌ها و مشکلات را در مسیر بهره وری مشخص کنیم، اظهار داشت: اهداف مشخص نیاز به را هبرد و سیاست مشخص دارد و در این خصوص باید از کلی گویی پرهیز کرد و به سمت عمل گرایی حرکت کرد.

استاندار فارس استفاده از توان علمی و تکنولوژی را از جمله راهکار‌ها در موفقیت در بهره وری عنوان کرد و گفت: سیستم دولتی برنامه ریزی، هدایت ونظارت بر این امر را به عهده دارد.

رحیمی بهره وری در مصرف آب را از اهداف بخش کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی و انرژی و محیط زیست با یکدیگر تعارض دارند که باید برای رفع تعارض‌های بین بخشی تلاش کرد.

او کاهش تصدی گری دولتی و اصلاح قوانین استخدامی را از دیگر الزامات در بهره وری دانست و بیان کرد: یارانه‌های دولتی اجازه رقابت و بهره وری را در بخش خصوصی نمی‌دهد و این موضوع در سطح خرد است و کلان باید اصلاح شود که البته در این میان، جای خالی سطوح منطقه‌ای در تصمیم گیری‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار