نشت یابی ۱۸۲ هزار انشعاب گاز طبیعی در استان اردبیل

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از نشت یابی ۱۸۲ هزار علمک گاز طبیعی در سطح استان در طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه این تعداد از انشعابات بیش از ۷۵ درصد از کل انشعابات شرکت گاز استان را شامل می‌شود، گفت: فرآیند نشت یابی با هدف کاهش هدر رفت گاز، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش کیفیت ارایه خدمات و همچنین افزایش ضریب ایمنی شبکه‌ها و تاسیسات گازرسانی با استفاده از سیستم‌ها و نرم افزار‌های دقیق نشت یابی و بر مبنای برنامه ریزی مدون انجام می‌گردد.

او افزود: با توجه به وجود بیش از ۲۴۱ هزار انشعاب گاز طبیعی در سطح استان و نظر به گستردگی شبکه‌های گازرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان طی امسال تا به حال بیش از ۷۵ درصد از اهداف تعیین شده در بخش نشت یابی انشعابات محقق شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین به نشت‌یابی ۸ هزارو ۱۰۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز این شرکت در طی ۹ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه نشت یابی شبکه‌های گازرسانی در سطح استان نیز با برنامه ریزی‌های انجام گرفته و تخصیص منابع از کل شبکه‌های انتقال و توزیع گاز طبیعی به میزان بیش از ۹ هزار و ۷۸۰ کیلومتر امسال بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی مورد نشت یابی قرار گرفته است که بر اساس اهداف تعیین شده بیش از ۸۲ درصد از شبکه‌های گازرسانی استان اردبیل نشت یابی شده است.

اسماعیلی در رابطه با فرآیند کار نشت یابی نیز افزود: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم‌های نشت‌یاب، موارد نشتی و مخاطره‌آمیز در اسرع وقت به واحد بهره‌برداری اداره گازرسانی اعلام و واحد‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع نشتی اقدام می‌کنند.

او در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز، به مشترکین توصیه کرد: به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز، لازم است مشترکین گاز خانگی سیستم‌های لوله کشی گاز داخلی منازل خود را حداقل شش ماه یکبار با کف صابون نشت یابی کنند.

گفتنی است شرکت گاز استان اردبیل در حال حاضر به بیش از نیم میلیون مشترک شهری و روستایی در ۲۹ شهر و ۱۳۵۰ روستا خدمات ارایه می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.