رشیدی نژاد گفت: در یک سال گذشته حدود ۵۰ درصد تعداد تخت‌های ICU در استان کرمان افزایش یافت که کار بسیار بزرگی بود و در حال حاضر ۳۹۴ تخت ICU به بیماران کرونایی اختصاص دارد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمیدرضا رشیدی نژاد ،رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت در محل استانداری کرمان برگزار شد، گفت: در استان کرمان دو پیک بیماری کرونا را تجربه کرده ایم و اوج پیک دوم در آبان ماه بوده است.

او افزود: در پیک اولیه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان متوسط بستری هفتگی ۸۶ مورد بود و در اوج پیک دوم به بیش از ۱۰۰ مورد رسیدیم و مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک اول روزانه حدود ۲۵ مورد و در پیک دوم ۴۱ و ۴۲ مورد بود که اکنون به شش مورد رسیده ایم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمان ۳۴ هزار و ۵۲۴ مورد بستری در بیمارستان‌ها داشته ایم، تصریح کرد: ۲ هزارو ۳۵۰ نفر فوتی‌های ناشی از کرونا در استان هستند و موارد قطعی ۱۵ هزار و ۵۲۵ مورد ثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ۴ هزارو ۲۸۰ نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، بیان کرد: در این مدت شش شهید مدافع سلامت را تقدیم کرده ایم که پرونده چهار نفر از آن‌ها تاکنون قطعی شده است.

او بیان کرد: در یک سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد تعداد تخت‌های ICU در استان کرمان افزایش یافت که کار بسیار بزرگی بود و در حال حاضر ۳۹۴ تخت ICU به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند و ۱۴۰ دستگاه ونتیلاتور نیز به تجهیزات بیمارستان‌های استان اضافه شد که علاوه بر این کمک‌های خیران و شرکت‌های اقتصادی را به حوزه بهداشت و درمان استان داشته ایم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار