بازگشت حیات به قنات رحیم آباد زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: پروژه احیا و مرمت قنات رحیم آباد به بهره برداری رسید.

رجبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پروژه ی احیا و مرمت قنات رحیم آباد با مشارکت بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی به طول ۱۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال آماده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او افزود: وظیفه تک تک مسئولین این است که خدمات شایسته‌ای به مردم داشته باشند، به همین منظور بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه درکنار گروه ‌های جهادی در جهت خدمت به مردم و رفع محرومیت ورود پیداکرده است.

رجبی بیان کرد: امیداست با احیای این قنات دوباره کشاورزی در این منطقه رونق بگیرد و امید به زندگی در این روستای متروکه پررنگ‌ تر شود.


بیشتر بخوانید  


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه با اشاره به اینکه قنات روستای رحیم آباد به علت خشکسالی خشک شده بود ادامه داد: همچنین ۴ رشته قنات دیگر که بر اثر خشکسالی ‌های چندین ساله به صورت کامل خشک شده بود، با بارندگی‌ های خوب در پارسال جان تازه گرفت و آب در این قنوات جاری شده است.

او با تاکید بر اینکه با احیای قنوات می‌توان بر معضل کم آبی و مقابله با خشکسالی غلبه کرد گفت: خشکسالی باعث مهاجرت تعداد زیادی از روستاییان شده، اما احیای قنوات در تغییر جهت مهاجرت تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار