معاون والی هرات کشور افغانستان گفت: زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان در گمرک اسلام قلعه این کشور ایجاد و گسترش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مونسه حسن زادهمعاون والی هرات کشور افغانستان گفت در چهارمین نشست مشترک اقتصادی بین خراسان رضوی و ولایت هرات افغانستان در مشهد گفت: دولت افغانستان اخیرا هفت منطقه را به عنوان بخش‌های اقتصادی در نظر گرفته که مهمترین آن گمرک اسلام قلعه است که به زودی در این بارنداز، تاسیسات گمرکی و توقفگاه‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی فراهم می‌شود که نویدی برای جذب بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری خواهد بود.

او افزود: شیوع ویروس کرونا همه جوامع را تحت تاثیر قرار داد و این موضوع باعث شد که موفق به برگزاری نشست مشترک اقتصادی بین خراسان رضوی و هرات در زمان تعیین شده، نشدیم که امید است طی ۲ روز برگزاری چهارمین نشست و توافقات موثر بتوان زمان از دست رفته را جبران کرد.

معاون والی هرات کشور افغانستان ادامه داد: زمینه توسعه مناسبات اقتصادی بین ۲ کشور ایران و افغانستان بسیار گسترده است و افتتاح خط راه آهن خواف – هرات در کاهش هزینه‌های حمل و نقل حوزه مراودات تجاری بین کشور‌ها نقش موثری دارد که از همکاری ایران در این زمینه کمال تشکر را داریم.

حسن زاده بیان کرد: مناسبات اقتصادی و مشترکات فرهنگی بین ایران و افغانستان سابقه بسیار طولانی دارد و طرفین برای فراگیر شدن این مناسبات تلاش‌های زیادی انجام داده اند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.