معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد اعتبارات نوسازی به مدارس استان فارس اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهراله رخشانی مهر در سفر به فارس، میزان اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس در فارس را اعلام کرد و گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان برای استان فارس از محل اعتبارات طرح نیمه تمام خیری تخصیص داده شده است و اگر خیری پروژه‌ای را در مناطق روستایی به پیشرفت ۳۰ درصد و در مناطق شهری به پیشرفت ۵۰ درصد برساند نوسازی مدارس تکمیل آن پروزه را بر عهده خواهد گرفت.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: در مجموع اعتبارات نوسازی استان فارس امسال به بالای ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید.

رخشانی مهر بیان کرد: خیرین مدرسه ساز همیشه خدمات و کمک‌های زیادی به آموزش و پرورش داشته اند و فقط طی سال گذشته خیرین هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان آورده داشتند و در سال جاری نیز این رقم به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برنامه ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام منطقه را از خواسته‌های آموزش و پرورش و اولویت‌های اصلی سازمان نوسازی دانست و گفت: دولت نیز در کنارخیرین برای پروژه‌های مشارکتی تا سال ۹۹ اعتبار خوبی تخصیص داده است و ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ بین پروژه‌های خیرساز مشارکتی توزیع شد و در اختیار ادارات کل نوسازی استان‌ها قرار گرفته است.

رخشانی مهر با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر گفت: در این طرح تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر همکاری کردند و طبیعی است که هر چه میزان مشارکت مردم با اعداد کمتر بیشتر باشد، خروجی آن در آینده اعداد بزرگتر و مدارس بزرگتری خواهد بود که امیدواریم دانش آموزان ما بتوانند از آن استفاده کنند.

او همچنین با اشاره به هزینه زیاد برای ساخت و تجهیز فضا‌های آموزشی، بر نگهداری و مراقبت از این فضا‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربر نقش مهم و اقدامات خوب مجمع خیرین مدرسه ساز کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به رشد اعتبارات عمرانی کشور اقدامات خوبی در مدرسه سازی و مقاوم سازی مدارس صورت گرفته است به صورتی که طبق آخرین آمار، میانگین مدارس فرسوده و نیاز به بازسازی کشور حدود۱۹/۵ درصد است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: باید ساخت پروزه‌های آموزشی را به سمت مجتمع‌های آموزشی با زیر بنای ۳ تا ۵ هزار مترمربع پیش ببریم تا شاهد یک تحول در امر مدرسه سازی باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار