رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طرح واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب مالت به صورت کاملا رایگان در شهرستان مهاباد آغاز شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مرحله سوم مایه کوبی دام‌های سنگین علیه بیماری تب مالت به صورت همزمان در این شهرستان با نظارت بخش دولتی و خرید خدمت از بخش خصوصی آغاز شد.

آغاز افزود: در اجری طرح مایه کوبی دام علیه تب مالت پیش بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) در سطح تمامی واحد‌های اپیدمیولوژیک ایمن سازی شوند.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: بیماری بروسلوز از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشد که از ۲ جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ و همچنین باعث ایجاد سقط جنین  و ضرر‌های اقتصادی فراوان به جامعه می شود و از سوی دیگر نیز اگر دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از دامداران خواست از هرگونه جا به جایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری دامی به جامعه انسانی با شماره‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.