کادر اداری و اجرایی تمام مدارس خراسان جنوبی با توجه به قرار گرفتن این استان در شرایط زرد و آبی کرونا، از ابتدای بهمن موظف به حضور در مدارس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  واقعی ، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا در بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد گفت: در مورد بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم تصمیم مجزا گرفته شده است.

او از مدارس به‌عنوان حلقه‌های ارتباطی بین آموزش و پرورش و خانواده‌ها یاد کرد و افزود: فقط از طریق برقرار شدن این ارتباط است که می‌توانیم از کیفیت آموزش مطمئن شویم.

واقعی، لازمه آموزش باکیفیت در پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی را حضور فیزیکی و ارتباط چهره به چهره معلم با دانش آموز دانست و گفت: آموزش مجازی عملاً برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی، آموزش مناسبی نیست به همین منظور تمام مدارس این دو پایه در شهر‌های زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر برنامه‌ریزی مدیران مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌های درس این دوپایه بالاتر از ۱۰ نفر هستند، تأکید کرد و گفت: در این مدارس، لازم است دانش آموزان در روز‌های هفته توزیع شوند؛ تا همه دانش آموزان بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که مدارس کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، گفت: مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری فقط با ۱۰ نفر از دانش آموزان امکان پذیر است.

او مدیران مدارس موظف هستند تا اول بهمن در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و با آگاهی بخشی به خانواده‌ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به آن‌ها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.