شهردار نراق از تعمیر ومرمت بازار تاریخی شمس السلطنه این شهر خبر داد.

امین زاده شهردار نراق  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: تعمیر ومرمت بازار تاریخی شمس السلطنه نراق با همکاری شهرداری نراق، میراث فرهنگی و اوقاف وامور خیریه شهرستان دلیجان درحال اجرا است.

امین زاده افزود: تا کنون تعمیر سقف اثر تاریخی شمس السلطنه نراق انجام شده ومرمت دیوار‌ها هم درحال انجام است.

او اضافه کرد: این کار باپیگیری‌های شهرداری نراق و جلساتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی داشتیم انجام شد.

شهردار نراق بیان کرد: درجلساتی که در شهر نراق و استان داشتیم خرید مصالح را میراث فرهنگی استان انجام داد و ۵۰ درصد هزینه‌های دستمزد را هم اداره کل اوقاف متقبل شد و ۵۰ درصد مابقی دستمزد را هم شهرداری نراق پرداخت می‌کند.

شهردار نراق همچنین با اشاره به پیگیری آماده سازی معابر سایت مسکن مهر نراق از تسریع در کار طرح ملی مسکن این شهر با ۲۲ نفر متقاضی و دستور صدور نقشه برای زمین این طرح خبرداد.

شهر نراق دومین شهر تاریخی کشور با حدود ۴ هزار نفر جمعیت از شهر‌های شهرستان‌های دلیجان درجنوب استان مرکزی و در مسیر مناطق گردشگری قم، اصفهان، دلیجان قرار دارد که معماری آن دست نخورده مانده و هر ساله میزبان هزاران گردشگر است.

بافت تاریخی منحصر به فرد نراق ازنوع شهر‌های ماسوله و یزد با دیوار‌های کاهگلی وبا ترکیبی از بنا‌های تاریخی، معابر سنگ فرش و آب روان و باغ‌های حاشیه است.

راه ابریشم، آبشار گیسو، خانه فاضلین نراقی، امامزاده سلیمان، امامزاده زبیده خاتون، امامزاده یحیی، بازار و کاروانسرای شمس السلطنه، آب انبار حاج عبدالباقی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نراق هستند.

این شهر کوچک، تاریخی ودست نخورده با ساکنان معتقد و مذهبی مسافران را به یاد گذشته‌های ایرانی اسلامی می‌اندازد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار