براساس لایحه بودجه ١۴٠٠ بهای تمام شده برای آموزش هر دانش آموز ایرانی مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بودجه آموزش و پرورش برای سال ١۴٠٠ در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در حال بررسی است.

آنطور که لایحه ١۴٠٠ نشان می‌دهد بودجه آموزش و پرورش با رشدی ۶۰ درصدی از ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد به بیش از ۱۱۳ هزار میلیارد تومان رسید و سهم ۱۲ درصدی آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت را شاهد هستیم و این در حالی است که طبق سند تحول بنیادین حداقل این سهم باید ٢٠ درصد باشد البته که این میزان نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

براساس بررسی‌های انجام شده بهای تمام شده برنامه آموزشی دانش‌آموزان برای مقطع ابتدایی ۵ میلیون ۳۰۰ هزار، دانش آموزان با نیا خابویژه حدود ۲۳ میلیون، دانش آموزان مدارس خارج از کشور از ۵۱ تا ۵۷ میلیون، هنرجویان کاردانش ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

اما در این میانه آنچه موجب نگرانی شده است احتمال تحقق نیافتن وعده‌هایی برای معلمان است که چند سالی است آموزش و پرورش داعیه اجرای آن را دارد، موضوعاتی، چون اعتبار برای رتبه بندی معلمان، اعمال مدرک تحصیلی دوم، توسعه آموزش مجازی، سهم واریزی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان که در بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده ناچیز در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


در مورد دانشگاه‌های آموزش و پرورش هم درآمد اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ٧٠ برابر دانشگاه شهید رجایی و بالاترین درآمد در میان همه دانشگاه‌های کشور را داراست.

کمک به صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی از ۱۰ میلیارد در سال ۹۹ به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است البته که میزان تخصیص اعتبارات در سال گذشته برای صندوق موسسان به گفته رئیس مرکز مدارس و مراکز غیردولتی چندتن رضایت بخش نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
الان نزدیک به ده ساله یک ریال به مدارس سرانه نمی دهند و فقط با کمکهای مردمی اداره میشه!الان الکی دوباره آمار میدن
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
کاش یه بودجه هم برای ازدواج جوانان اختصاص می دادن؟ با ازدواج واشتغال جوانان 70درصد مشکلات حل میشه.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
کاش یه بودجه هم برای ازدواج جوانان اختصاص می دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۳:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
آموزش و پرورش سالهاست که نابود شده ونیاز به یک توجه خاص دارد.نظام باید دیدگاه خود را دررابطه با استفاده ابزاری از آموزش و پرورش تغییردهد. روش جذب معلمان سهمیه ای باید حذف شود.آسیبی که معلمان سهمیه ای به جامعه واردمیسازند بیشتر از پزشکان سهمیه ای خواهدبود.