مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مدیریت استقرار صنعت از جمله راهکار‌های موثر در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی  مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های صنعتی در این شعاع تمرکز دارند، جولان بیشتر صنعت و استقرارصنایع جدید به جز شرکت‌های دانش بنیان رادر این محدوده قبول نمی‌کنیم.

او افزود: ساخت شهرک تخصصی پسماند در محدوده خارج از شعاع مجاز استقرار صنعت برنامه ریزی شده که به معنای کاهش بارگذاری صنعتی است و اینکه محل منتخب از سوی مشاور بلامعارض‌ترین نقطه استان است و بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را مرتفع خواهد کرد.
بیشتربخوانید


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: تمامی دغدغه‌های زیست محیطی در این خصوص با حساسیت و جدیت بالا مورد نظر خواهد بود و در این خصوص استاندارد‌های زیست محیطی از سوی کارشناسان نظارت و پایش به دقت بررسی خواهند شد.

همتی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه آینده صنعت در استان برنامه و چشم انداز پایدار تعریف کرده ایم و اهداف بلند مدت زیست محیطی را با جدیت پیگیری می کنیم بیان کرد: تاخیر در اعلام فراخوان شروط و چارچوب اجرای زباله سوز و لندفیل از سوی سازمان صمت استان برای سرمایه گذاران، توجیه پذیر نیست و لازم است این موضوع با توجه به سپری شدن یک ماه از آخرین نشست کارگروه مدیریت پسماند به صورت انتشار فراخوان برای متقاضیان استقرار واحد‌های پسماند‌های صنعتی و ویژه هر چه سریعتر صورت پذیرد.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.