سلیمی معاون بازرسی و نظارت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: کهگیلویه و بویراحمد در دوران کرونا برای برگزاری کلاسهای حضوری مدارس حائز رتبه اول کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جلسه گروه ارزیابان وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان استان گفت: از جمعیت ۱۵۲ هزار نفری دانش آموزان استان ۳۳ هزار و ۱۳۶ نفر (بیش از ۲۲ درصد) در کلاس‌های درس حضور دارند.

زارع پور افزود: ۲۱ هزار نفر (۱۴ درصد) از دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد از بسته‌های آموزشی استفاده می‌کنند و بقیه دانش آموزان این استان نیز از طریق فضای مجازی و تلویزیون، از آموزش‌های لازم بهره مند می‌شوند.

او بیان کرد: با وجود پراکندگی جمعیتی، مدارس کم جمعیت و  ۷۰۰ مدرسه زیر ده نفر جمعیت، برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از دیگر استان‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۷۷ هزار دانش آموز  معادل۵۲ درصد و ۱۳ هزار معلم معادل ۸۸ درصد استان در برنامه شاد فعال هستند گفت: تاکنون بیش از پنج هزار بازدید از سوی گروه‌های نظارت و ارزیاب  از مدارس کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

محمد سلیمی معاون بازرسی و نظارت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در تهیه اطلس الگو‌های تدریس حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری و ارائه آمار جزء استان‌های پیشرو در کشور است.

سلیمی افزود: عملکرد اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شاخص‌های ارزیابی در رتبه برتر کشور قرار دارد.

واعظی عضو گروه ارزیاب تیم ارزیابی و نظارت وزارت و آموزش و پرورش نیز گفت: وضعیت حضوری یا غیر حضوری، نوع الگوی آموزشی، وضعیت امتحانات، برنامه هفتگی، تکالیف، عملکرد راهبران آموزشی، نظارت مدیران و کادر اداری، همچنین معلمانی که فراتر از وظیفه کار کرده‌اند از جمله معیارهای ارزیابی است.

ابراهیم خالویی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان هم گفت: ۱۳ گروه ارزیاب در دو روز مدارس  کهگیلویه و بویراحمد را بر اساس شاخص‌های اعلام شده ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.