سرهنگ مکی از عودت بیش از ۵ میلیارد ریال وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان، از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با اشاره به عودت  ۵ میلیارد ریال از وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان، به حساب شاکیان پرونده ،گفت: پلیس فتا انتظامی شهرستان دهلران با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و فنی ، در ۹ ماه اول امسال موفق به کشف بیش از ۹۲ درصد پرونده‌ها شدند.

او ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل وقوع جرایم سایبری عدم توجه کاربران به رعایت نکات امنیتی است و برابر رصد و پایش فضای مجازی، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری رایانه‌ای از بیشترین جرایم در سطح شهرستان دهلران بوده است.

مکی افزود: باید توجه داشت در بیشتر این جرایم شاکیان پرونده با عدم رعایت و بی توجهی به نکات امنیتی نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی که بار‌ها از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی شده است، فرصت مناسب را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند.

او اظهار کرد: اکثر کاربران با روش‌های مختلف بالا بردن امنیت اطلاعات خود آشنا هستند، اما به دلیل اینکه تصور می‌کنند هیچ وقت گرفتار مجرمان نمی‌شوند نسبت به آن بی توجه هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران ادامه داد: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی آنان است لذا کاربران باید از اعتماد بی جا به دیگران و دادن اطلاعات بانکی شامل رمز دوم و رمز برنامه‌های بانکی خود به دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.