به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجیميرزايی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه مجلس دانش آموزی با اشاره به اینکه نقش مجلس دانش آوری نقشی پر بار و مورد اعتماد جمعیت دانش آموزان است، خطاب به نمایندگان، اظهار کرد: این مسئولیت نمایندگی از یک سو باید پیوند را با جمعیت دانش آموزی به نحوی موثری برقرار کند و از سویی دیگر باید توانایی داشته باشید تا با جمعیت مسئولان آموزش و پرورش ارتباط برقرار کنید و در گفت و گو های اساسی مشارکت داشته و مسئولیت پذیر باشید.
او ادامه داد: یادگیری تغذیه روح است و وجه روحانی انسان را تغذیه می کند، اگر یادگیری عمیق اتفاق نیفتد اثرات ویرانگری دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دلیل تفاوت ما ظرفیت های مختلف یادگیری است، اظهار کرد: فرصت های یادگیری بی شمار وجود دارد و در مجلس دانش آموزی دانش آموزان فرصتی طلایی برای عرصه یادگیری و کسب قابلیت ها و توانمندی ها دارند.
حاجیميرزايی گفت: یکی از مشکلات ما در جامعه در تامین انسجام کلی است و بابد بیاموزیم چطور با هم گفت و گو کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مجلس دانش آموزی فقط نهادی برای شنیدن نطق های نمایندگان نیست ما این مجلس را موقعیت یادگیری و تربیتی می دانیم، موقعیتی کم نظیر و میدان عمل برای کسب نقش آفرینی در فرداست.
او اظهار کرد: اگر بناست برای فردا نقش آفرینی کنیم باید درک روشنی از فردا داشته باشیم، همچنان که نمایندگان مجلس محکوم به عمل در چهارچوب قانون اساسی هستند، نمایندگان مجلس دانش آموزان هم میثاق مشترکی با آموزش و پرورش به نام سند تحول بنیادین دارند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش آموزان تک ساحتی به درد آموزش و پرورش نمی خورد، گفت: دانش آموزی می تواند کارآمد باشد که چند ساحتی باشد و بتواند با ترکیبی موزون نقش آفرینی کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تفاهم ملی ما در گرو کسب مهارت های اجتماعی است، بیان کرد: بر این اساس هدفگذاری کردیم هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی داشته باشد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی تشریفاتی نیست، تصریح کرد: باید روند تعامل با مدیران ما برای این جوانان فراهم شود.
او افزود: امروز شبکه مجلس دانش آموزی شبکه ای به گستردگی ٢٣ هزار و ٨٠٠ نماینده است که باید مسئولیت های خود را به درستی ایفا کنند.
انتهای پیام /