هواشناسی خراسان جنوبی برای نفوذ توده هوای ناپایدار جوی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی اخطاریه سطح زرد صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه نفوذ توده هوای ناپایدار جوی از بعد از ظهر شنبه ۱۱ بهمن آغاز می‌شود و بعد از ظهر یکشنبه ۱۲ بهمن به پایان می‌رسد.

او افزود: وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی، رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف از انواع مخاطراتی است که در این سامانه توصیف شده است.


بیشتر بخوانید


نخعی منطقه اثر این سامانه را طبس، بشرویه، خوسف، سرایان، فردوس، بیرجند، قائنات، حاجی آباد زیرکوه، درمیان و نهبندان دانست و بیان کرد: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال شکسته شدن درختان، احتمال جدا شدن و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال سقوط اجسام در کارگاه‌های ساختمانی پیش بینی شده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی توصیه کرد: در روز‌های اعلام شده مردم از سفر‌های غیر ضرور خوددادری کنند و از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.