سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از افتتاح اولین موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عماد تشکری، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: اولین موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی در استان به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

او موسسات کاریابی بین المللی را به عنوان یکی از مراجع غیر دولتی دانست و افزود: این موسسات با عقد قراردادی قانونی متقاضیان را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر هدایت و راهنمایی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان کار با هدف به کارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت‌های شغلی مناسب در خارج از کشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از وظایف و فعالیت‌های مهم یک موسسه کاریابی بین المللی است.

عماد تشکری در خصوص تعداد کاریابی‌های بین المللی مجاز در کشور بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر سال لیستی از دفاتر دارای مجوز را منتشر می‌کند که در حال حاضر ۱۷۲ موسسه در ایران دارای مجوز رسمی برای کاریابی در خارج از کشور هستند و امروز شاهد افتتاح اولین کاریابی خارجی در استان یزد به نام ایساتیس به مدیریت فنی خانم صفورا بحرالعلومی هستیم که کشور هدف این کاریابی، کانادا است.

تشکری خاطرنشان کرد: در استان یزد تعداد ۲۹ کاریابی داخلی وجود دارد که از این بین ۸ کاریابی صرفا به صورت الکترونیکی، ۱۵ کاریابی به صورت فیزیکی و ۶ کاریابی به صورت فیزیکی – مجازی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.