معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از ارتقای شاخص با سوادی استان کردستان به ۹۴ درصد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رمضان یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر از کسب رتبه عالی و شایسته تقدیر استان در میان سایر استان‌های کشور و کسب رتبه برتر کشوری در گروه بهبود کیفیت سوادآموزی خبر داد و گفت: عملکرد استان در پوشش حجم ابلاغی دوره‌های سواد آموزی در سال گذشته ۱۰۱ درصد بوده است.

او افزود:تهیه و تدوین کتاب «ما و رونق تولید» با محتوای فرهنگ سازی در راستای شعار سال ۹۸ و برگزاری مسابقات کتابخوانی و انشانویسی در بین سواد آموزان و انتخاب دو نفر از سوادآموزان استان به عنوان نفرات برتر کشوری از دیگر دستاورد‌های این حوزه است.

معاون سواد آموزی استان با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر نحوه برگزاری کلاس‌های سواد آموزی، از تهیه و تولید محتوای آموزشی مورد نیاز سواد آموزان در دوره‌های مختلف خبر داد و گفت: در هفته سواد آموزی سال جاری از محتوای الکترونیکی تهیه شده برای کلیه دروس دوره سواد آموزی و انتقال رونمایی شد.

او افزود: این محتوای آموزشی شامل کلیه دروس سواد آموزی در دوره‌های مختلف در قالب ۱۳ dvd است که بیش از ۵۰۰ درس سواد آموزی تدریس و ضبط شده است

یوسفی بیان کرد:با توجه به اینکه این بسته آموزشی مورد تایید سازمان نهضت سواد آموزی کشور قرار گرفته است، تکثیر و در بین آموزش دهندگان و سواد آموزان توزیع خواهد شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان یکی دیگر از اقدامات موثر این معاونت و برنامه‌های اولویت دار را تاسیس و راه اندازی ۱۸ مرکز یادگیری محلی سواد آموزی عنوان کرد و گفت: این مراکز جهت ارائه آموزش سواد و مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه آموزی راه اندازی و طرح پیوند سواد و زندگی در پنج مرکز یادگیری محلی سواد آموزی استان با محوریت آموزش سواد و زندگی در حال انجام است.

یوسفی  گفت:اجرای طرح شتاب بخشی به ریشه کنی بیسوادی در شهرستان‌های پایین‌تر از میانگین یکی از دیگر از اقدامات این معاونت می‌باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.