خداحافظی مگس‌های مدیترانه‌ای!

مگس‌های مدیترانه‌ای درون میوه‌ها تخم ریزی می‌کنند و سبب ریزش شدید محصول می‌شوند.

برزویی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: به منظور دست یابی به محصولی با کیفیت در بخش‌های زراعی، دامی، باغی سال ۶۷ پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای آغاز به کار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای افزود: از جمله دست آورد‌های کشاورزی هسته‌ای که مورد استقبال کل دنیا قرار گرفته آفت کش‌های بیولوژیک است.

برزویی گفت: نمونه بارز آفت کش‌های بیولوژیک مبارزه با مگس میوه‌ای مدیترانه که سال هاست رنج وتلاش کشاورزان را به باد داده است.

او افزود: انتشار وسیع مگس میوه مدیترانه‌ای توانسته در کل کشور خسارت‌های شدیدی وارد کند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای  با اشاره به این که محققان از سال ۹۰ تحقیقات را برای دفع این آفت شروع کرده اند گفت:  آفت ها در مراحل مختلف با استفاده از پرتوگاما عقیم یا ناباور می‌شوند.

برزویی افزود: به عنوان مثال در باغی که سایر روش‌های کنترل آفات استفاده می‌شده درصد خسارت ۱۸ درصد بوده در صورتی که در باغی که تحت پوشش کنترل اس آی تی یا همان روش بیولوژیک نام دارد این میزان خسارت به دو دهم رسیده است.

او افزود: با حمایت‌های مرکز تحقیقاتی کشاورزی هسته‌ای مراکز پرتودهی با تلاش بخش خصوصی در اقساط نقاط کشور در حال راه اندازی است.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.