۱۰۰خانه هلال امسال در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از راه اندازی ۱۰۰ خانه هلال روستایی و شهری در استان خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی، حادثه خیز بودن استان و نقش مؤثر خانه‌های هلال در افزایش تاب آوری اجتماعی در حوادث، راه اندازی و تقویت خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

او یکی از برنامه راهبردی هلال احمر مازندران را توسعه خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی اعلام کرد و افزود: ساخت خانه هلال در مناطق باقیمانده نیز تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

فخاری جذب و آموزش را از برنامه‌های هدف گذاری شده در اساس نامه خانه‌های هلال بیان کرد و گفت: راه اندازی خانه‌های هلال مناسب‌ترین راه برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی در مدیریت بحران و خسارت‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه از مجموع ۲۳۸خانه هلال فعال در مازندران ۲۱۸خانه در مناطق روستایی و ۲۰خانه در محلات شهری فعالیت دارند افزود: گروه‌های آموزشی و داوطلبان هلال احمر، آموزش اهالی مناطق اطراف خانه‌های هلال را به عهده دارند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار