منتقدان نسبت به فیلم‌های اکران شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر نظرات متفاوتی داشتند.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اکران ۲ فیلم «روزی روزگاری» و « آبادان» در پردیس ملت، پیگیری شد.

هر دو فیلم زندگی دو خانواده را روایت می‌کردند؛البته زندگی‌هایی که دنیایی کاملا متفاوت داشت.

در پردیس ملت یعنی محلی که منتقدان و برخی اهالی رسانه و هنرمندان به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند، مانند شب‌های گذشته نظرات متعددی مطرح شد، اما آنچه بیشتر به چشم می‌آمد استقبال از فیلم حمید رضا آذرنگ یعنی «روزی روزگاری در آبادان» بود.

آذرنگ در این فیلم ادای دینی به همشهری هایش داشت که روزگار سختی را در ادوار مختلف سپری کردند. او که یک تئاتری است در ساخت این فیلم سینمایی هم همچنان نشان می‌دهد که در نوع بازی، دیالوگ‌ها و میزانسن از اجرای صحنه‌ای بهره می‌برد.

منتقدانی، چون سید ناصر هاشم زاده، معتقد بودند که فیلم جدید آذرنگ با وجود نقایصی که در مقدمه و بخش‌هایی از فیلمنامه دارد، اثر قابل بحث و محترمی است. هاشم زاده معتقد بود که مقدمه طولانی اثر کمی کیفیت کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اکثر منتقدان دیگر هم معتقد بودند این فیلم در حد متوسط است.دیگر فیلم اکران شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر نظر منتقدان را جلب نکرد. این فیلم که روایت یک زن و شوهر بحران زده است، با بازی متفاوت رضا عطاران ساخته شده است. بیشتر منتقدان معتقد بودند داستان این فیلم بسیار کلیشه ایست. هرچند برخی نسبت به بازی رضا عطاران نظر مثبتی داشتند.

در مجموع دو فیلم اکران شده حتی اگر نظر مثبت منتقدان را به دست نیاوردند، اما برای مخاطبان حرفه‌ای سینما خیلی آزار دهنده نبودند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.