مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: میزان بارندگی‌ها در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال زراعی نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی: میزان بارندگی در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال زراعی تاکنون حدود ۳۲.۴ میلی‌متر بوده که نسبت مشابه پارسال حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

او افزود: میزان بارندگی از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به بلندمدت نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

امید به باران‌های بهاری

خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی کاهش بارندگی در دی و بهمن را داشتیم، افزود: در حال حاضر نیز پیش بینی هواشناسی بر این است که از اواسط اسفند ماه به بعد شرایط بارندگی در خراسان‌جنوبی به نسبت بهبود یابد.

او افزود: بیشترین کاهش بارندگی ما مربوط به ایستگاه قاین با کاهش ۵۰ درصدی بارندگی نسبت به بلندمدت بوده است.


بیشتر بخوانید


خندان رو با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی بارش‌ها عمدتاً رگباری شده است، اظهار کرد: علاوه بر رگباری شدن بارش‌ها، فصل بارندگی نیز به اسفند و بهار شیفت پیدا کرده است که دلیل آن نیز تغییر اقلیم است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌های بارندگی‌های رگباری بیان‌کرد: بارندگی‌های بهاری عمدتاً با خود سیلاب و روان آب را به همراه دارند که یکی از نگرانی‌های چند سال اخیر در فصل بارندگی است.

۸۷ درصد مساحت خراسان‌جنوبی متأثر از خشکسالی است

خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۸۷ درصد مساحت خراسان‌جنوبی متأثر از خشکسالی است،گفت: ۱۳ درصد مساحت استان در شرایط نرمال قرار دارد.

او افزود: ۲۵ درصد مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی ضعیف، ۴۸ درصد خشکسالی متوسط، ۱۰ درصد خشکسالی شدید و ۴ درصد نیز متأثر از خشکسالی بسیار شدید است.

خندان رو با بیان اینکه بدترین شرایط خشکسالی را در شهرستان طبس داریم، اظهار کرد: ۹۸ درصد مساحت این شهرستان تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد و در سال‌های اخیر تعداد روز‌های همراه با گرد و غبار آن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.