گاهی فیلمساز‌ها برای اینکه از جلوه‌های کامپیوتری استفاده نکنند، از افرادی که قطع عضو شده اند برای بازی در برخی سکانس‌ها بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، میدانستید که بسیاری از جلوه‌های ویژه در فیلم‌های سینمایی با استفاده از افراد قطع عضو انجام شده اند؟ حدود ۲ میلیون آمریکایی قطع عضو را تجربه کرده اند یا با نقص عضو متولد شده اند. ۲۸ میلیون نفر دیگر نیز در این کشور در خطر قطع عضو قرار دارند. برخی معتقدند که آن‌ها از تجربه یک زندگی عادی ناتوان هستند، اما در واقع با شجاعت و توانایی هایشان عامل انگیزش عده زیادی هستند.

شغل‌هایی زیادی هستند که توسط این افراد انجام می‌شود، اما کمتر کسی می تواند متصور شود که یک فرد قطع عضو در یک فیلم سینمایی هالیوودی بازی کند. در اینجا ۶ مورد از فیلم‌هایی را خواهید دید که برای جایگزینی جلوه‌های کامپیوتری از اشخاصی که قطع عضو دارند استفاده کرده اند.

مرد عنکبوتی ۳

۵ فیلمی که از افراد قطع عضو به جای جلوه‌های بصری استفاده کردند
وقتی که باکستر هامبی، استاد هنر‌های رزمی متولد می‌شود، به دلیل مشکلاتی که برایش به وجود می‌آید، پزشکان مجبور می‌شوند که دست او را قطع کنند. او با وجود قطع عضو، به حرفه‌ ورزشی و دیگر فعالیت‌های فیزیکی روی می‌آورد. او در رشته ورزشی «موای تای» سابقه قهرمانی دارد و در دوران کودکی رویای مرد عنکبوتی بودن را در ذهنش می‌پروراند. سم ریمی به دنبال فیلمبرداری مبارزه مرد شنی با مرد عنکبوتی بدون استفاده از جلوه‌های کامپیوتری بود. به همین دلیل او هامبی را استخدام کرد تا سکانس مشت به شکم مرد شنی را اجرا کند.

بی صدا دویدن

۵ فیلمی که از افراد قطع عضو به جای جلوه‌های بصری استفاده کردند
در این فیلم شخصیت فریمن لول با بازی بروس درن، نقش کسی را دارد که تلاش می‌کند آخرین گیاهان زمین را از نابودی کامل نجات دهد. تنها همراهان او در این سفینه ۳ ربات هستند. سازندگان این پروژه تنها یک میلیون دلار برای جلوه‌های ویژه بودجه داشتند که برای ساخت ربات‌ها کافی نبود. در نهایت آن‌ها از سه نفر با قطع عضو از ناحیه پا استفاده کردند تا بتوانند در این ربات‌ها قرار بگیرند. در پایان هم بخش زیادی از بودجه جلوه‌های ویژه به بازیگران این ربات‌ها داده شد.

اِی. آی هوش مصنوعی

۵ فیلمی که از افراد قطع عضو به جای جلوه‌های بصری استفاده کردند
در این فیلم سینمایی اسپیلبرگ تمایل داشت تا به حد امکان از جلوه‌های عملی استفاده کند تا جلوه‌های کامپیوتری؛ زمانی که او میخواست سکانس ربات‌های شکسته را فیلمبرداری کند، تعدادی از افراد نقص عضو را برای نقش‌های مختلف به خدمت گرفت. ۱۳۰ نقص عضوی برای حضور در این فیلم اقدام کرده بودند که در نهایت ۸ نفر آن‌ها برای بازی در فیلم انتخاب شدند که فرصت مناسبی برای آن‌ها بود.

جنگاوران اختر ناو

۵ فیلمی که از افراد قطع عضو به جای جلوه‌های بصری استفاده کردند
افراد نقص عضو معمولا برای نشان دادن تلفات در فیلم‌های جنگی به خدمت گرفته می‌شوند و فیلم «جنگاوران اخترناو» هم مستثنی نیست. کیسی پیرتی استخدام شد تا نقش کسی را بازی کند که پاهایش توسط موجودی گاز گرفته و جدا می‌شود. پیتری در زمان دانشگاه با یک اتومبیل تصادف کرده و بعد از آن پا‌های خود را از دست داده بود.

موجود

۵ فیلمی که از افراد قطع عضو به جای جلوه‌های بصری استفاده کردند
در این فیلم سینمایی ترسناک محصول سال ۱۹۸۰، سکانسی وجود دارد که حفره شکم شخصیت نوریس به طور ناگهانی به یک دهان تبدیل می‌شود و دستان دکتر کوپر را گاز می‌گیرد. چارلز هالان، بازیگر نقش نوریس، روی تخت دراز کشیده و با فایبرگلاس و موارد دیگر برای او اعضای مصنوعی درست می‌شود. اما به جای شخصیت کوپر یک فرد با نقص عضو استخدام شده که دست‌های مصنوعی برای او گذاشته شده است تا در زمان بسته شدن حفره شکم، دستان مصنوعی شکسته شوند. نتیجه این کار‌ها سکانسی ترسناک را خلق کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میا
۲۱:۴۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
وای واقعا باورم نمی شد این کارگردان ها آنقدر از همه چیز سو استفاده بکنند

در کل مطلب جالبی بود بیشتر از اینجور چیز ها بزار
آخرین اخبار