نخستین سرطان پروستات مقاوم به درمان در غرب کشور، امروز با بهره گیری از روش هسته‌ای در همدان درمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داروی لوتیشیوم تشعشع کننده اشعه بتا است و با توجه به خصوصیات مناسبی که دارد در درمان تومور‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

تقوی، متخصص پزشکی هسته‌ای در همدان گفت: هم اکنون از لوتیشیوم برای درمان برخی تومور‌ها و سرطان پروستات مقاوم به درمان استفاده می‌شود که نتایج آن حاکی از افزایش طول عمر بیماران سرطانی، افزایش کیفیت زندگی و در بسیاری از بیماران پسرفت بیماری شده است.

یکی از سرطان‌های شایع بین مردان که علائم آن آهسته آهسته نمایان می شود، سرطان پروستات است که البته با هوشیاری و تشخیص در زمان مناسب میتوان از تشدید این بیماری جلوگیری و قبل از آسیب رساندن به بقیه اندام‌های بدن سرطان پروستات را درمان کرد، بیش از ۳۰% مردان دارای سن ۵۰ سال علائمی از سرطان پروستات را دارند که تنها ۳% این افراد به علت این بیماری از بین می‌روند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: پروستات ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
آموزگار
۱۳:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
ین دارو اثر موفقیت آمیزی نداشت . بیمار پس از تحمل رنج فراوان و هزینه و مشکلات ادامه درمان در مرداد ماه در گذشت . پزشک هسته ای طبق قانون می بایست ۳ شبانه روز بیمار را در شرایط آرامش و تحت مراقبت نگه می داشت که متاسفانه بعد از ظهر روز تزریق بیمار را ترخیص می کرد و مشکلات را به دوش خانواده می انداخت