مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۸۶ درصد روستا‌های با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در این استان تاکنون به «شبکه ملی اطلاعات و اینترنت» متصل شده اند و روستاییان ساکن آن‌ها به اینترنت دسترسی مستقیم دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تعداد روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار جمعیت را در خراسان رضوی دو هزار و ۵۹۶ روستا ذکر و بیان کرد: هم‌اکنون ساکنان دو هزار و ۲۲۳ روستای این استان زیر پوشش خدمات شبکه اینترنت هستند.

او افزود: خدمات تلفن همراه نیز در ۸۶ درصد روستا‌های با جمعیت بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی ارائه می‌شود. همچنین ۹۸ درصد روستا‌های این استان از خدمات تلفن ثابت در اماکن مسکونی و عمومی روستایی برخوردارند.

این مقام مسئول همچنین به وضعیت مخابراتی «آبادی ها» نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۵۵ درصد روستا‌های دارای کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت خراسان رضوی که در واژگان تقسیمات کشوری «آبادی» نامیده شده‌اند نیز به شبکه اینترنت متصل شده است و هم‌اینک ساکنان آن‌ها از این خدمت بهره می‌برند.

دلگیر بیان کرد: ۶۸۵ آبادی در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۷۰ مورد از آن‌ها تاکنون زیر پوشش خدمات شبکه اینترنت قرار گرفته‌اند.

او تصریح کرد: دسترسی به اینترنت با سرعت بالا در روستا‌ها و همچنین پایین بودن نرخ خدمات برای کاربران روستایی و سرویس‌دهندگان «شبکه ملی اطلاعات» در این مناطق، ویژگی شاخص خدمات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی به روستانشینان در این استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اتصال ۲۸۱ روستای استان به شبکه اینترنت با هزینه برای اجرای عملیات مخابراتی از محل اعتبارات طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک سال اخیر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تأکید کرد: عملیات اجرایی برای پوشش شبکه ملی اطلاعات در ۱۴۵ روستای این استان نیز هم‌اکنون در جریان است.

دلگیر اظهار کرد: بر این اساس اتصال روستا‌های زیر ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در زمره تکالیف مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چارچوب برنامه ششم توسعه نیست.

او افزود: با وجود این طراحی فنی و جانمایی مهندسی سایت‌های مخابراتی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت به گونه‌ای انجام می‌شود که بیشترین تعداد آبادی‌های اطراف نیز زیر پوشش قرار بگیرند و به این ترتیب از خدمات شبکه اینترنت برخوردار شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.