معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: سد "هایقر" تا پایان دولت و در راستای پایدار شدن آب شرب مورد نیاز برخی شهرستان‌های شرق استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمودرضا رضایی کوچی در آیین بهره‌برداری از سد تنظیمی ملاصدرا بیان کرد: سد تنظیمی ملاصدرا ۱۱.۶ متر ارتفاع دارد و با ۱۷۰ متر طول تاج، مخزنی به حجم ۲.۸ میلیون متر مکعب در آن پیش بینی شده و دارای پنج بند انحرافی است.

او با بیان اینکه تامین آب پایدار برای تمام شهرستان‌ها جزو برنامه دراز مدت استانداری فارس است، عنوان کرد: سالانه حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب آب از بارش‌های استان تولید می‌شود که ۸۰ درصد آن به مصارف شرب و کشاورزی می‌رسد. حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب هم از ظرفیت ۹ سد استان تولید شده و مصرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، شهرستان‌هایی نظیر مرودشت، زرقان و شیراز را مناطقی ذکر کرد: به دلیل تغذیه از ظرفیت سد درودزن و لار، گراش، خنج و اوز را به دلیل تغذیه از سد سلمان فارسی دارای آب پایدار دانست.

رضایی کوچی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز فارس با توسعه سد‌ها امکانپذیر است، گفت: سد تنظیمی ملاصدرا یکی از بهترین اتفاقات در حوزه انتقال آب در استان به شمار می‌رود و برکات این طرح، رونق و توسعه کشاورزی در منطقه کامفیروز و حل بسیاری از مشکلات معیشتی مردم این منطقه است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار