از کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق و با قلم استاد «مرتضی شعبانی» از پیشکسوتان دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طی مراسمی با حضور مسئولین استانی وجمعی از هنرمندان، از کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق و با قلم استاد «مرتضی شعبانی» از پیشکسوتان دفاع مقدس  در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی رونمایی شد.

مرتضی شعبانی، متولد ۱۳۲۵ همدان، فرزند شهید، برادر یک شهید، برادر دو جانباز و پیش کسوت دوران دفاع مقدس و از استادان بنام همدانی در رشته خوشنویسی دارای مدرک فوق ممتاز و مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران است.

شعبانی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در زمینه فعالیت‌های هنری گذرانده، و برگزاری ۲۰ نمایشگاه انفرادی (دفاع مقدس ) و شرکت در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه جمعی استانی و کشوری را در کارنامه هنری خود دارا است.

اودر پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هدف از کتابت قرآن کریم چیست؟ گفت: از سال گذشته بعد از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» تصمیم گرفتم کتابت قرآن کریم را شروع کرده و تا سالگرد ایشان به اتمام برسانم و هدف و انگیزه‌ام از این کار ادای دین به این شهید بزرگوار بود.

این استاد یک جلد قرآن کریم با خط نستعلیق، در بهمن ۱۳۹۶ به مناسبت ایام دهه فجر به مرکز همایش‌های قرآنی همدان اهدا کرد و ۱۴ اثر خوشنویسی و نقاشی خط خود را به موزه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف اهدا کرده است.

همزمان با رونمایی از این کتابت، از ۱۴ اثر دیگر از این استاد رونمایی شد و قراراست این تعداد به نیت چهارده معصوم (ع) توسط استاد به بارگاه مطهر امام حسین (ع) اهدا شود.

هنرمند همدانی اظهار داشت: احساس می‌کنم تا به حال هیچ کاری برای ادای دین به شهدا انجام نداده و امیدوارم باکمک خدا در این مسیر آثار بیشتری خلق کنم.
منبع فارس
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار