توصیه‌های هواشناسی شهرکرد به کشاورزان و باغداران

توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را ببینید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را در این بسته خبری ببینید:


بیشتر بخوانید


۱- استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین ‏های کشاورزی و حفاظت و نگهداری ماشین آلات کشاورزی در مکان‌های مسقف و پوشیده با توجه به کاهش دما در اوایل هفته آینده.
۲- انجام آبیاری مزارع در صورت امکان، با توجه به افزایش دما طی هفته جاری و نیاز آبی گیاهان زراعی.
۳- تنظیم و کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به نوسانات محسوس دمایی طی هفته پیش رو.
۴- استحکام پوشش و سازه گلخانه‌ها با توجه به وزش باد‌های نسبتاً شدید و بارندگی طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه (به ویژه در مناطق غربی و شمال غربی استان با احتمال بارش نیمه سنگین برف و باران).
۵- رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید جهت حفاظت از آفتاب سوختگی ناشی از پوشش برف (به ویژه در شیب‌های جنوبی و آفتاب گیر مناطق برف گیر شمال غربی استان).
۶- عدم انجام هرس درختان جهت جلوگیری از تحریک درختان میوه به انجام فعالیت مجدد با توجه به افت دما در هفته آینده.
۷- مساعد بودن شرایط جهت انجام محلول پاشی درختان با روغن ولک، جهت مبارزه با آفات زمستان گذران با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی تا روز سه شنبه.
۸- حفر چالکود در اطراف درختان جهت کوددهی و ذخیره آب بارندگی.
۹- تنظیم دما، رطوبت و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها با توجه به نوسانات دمایی.
۱۰- جلوگیری از عبور و حرکت دامداران و عشایر در مناطق مرتفع و کوهستانی و عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به رخداد بارندگی نسبتاً شدید و احتمال رعد و برق و سیلابی شدن رودخانه‌ها (به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان).
۱۱- حفاظت از کندو‌های زنبورعسل در برابر باد و بارندگی و سرما، با تنظیم دریچه کندو‌ها و پوشاندن و عایق بندی مناسب آن‌ها و انتقال کندو‌ها به مکان‌های امن و دور از مسیل ها.
۱۲- انجام تغذیه مکمل زنبور‌های عسل.
۱۳- تنظیم جیره غذایی ماهیان سردآبی (کاهش غذادهی) با توجه به بارندگی و احتمال رعد و برق.
۱۴- تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی طی روز چهارشنبه و پنجشنبه (به‏ ویژه در مناطق غربی استان).
۱۵- اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از ورود آب گل آلود به حوضچه‌های پرورش ماهی با توجه به سیلابی شدن رودخانه‌ها و افزایش روان آب ها.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.