ثبت ملی ۲ روستای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ثبت این اقدام بزرگ چندین بار همراه با مسئولان استانی و کشوری از نزدیک قابلیت های این دو روستا بررسی شده است.

صفایی دو روستای ثبت شده ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد را قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.

او بیان کرد: در کنار این دو روستای تاریخی آثار دیگری از جمله محوطه کاروانسرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد، قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه و محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه نیز ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با قرار گرفتن این روستا ها در فهرست آثار ملی زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.

صفایی افزود: شناسایی قابلیت های حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در روستاهای استان از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.

او بیان کرد: در هفته بازدید های میدانی همراه با تیم کارشناسی این اداره کل و مسئولان استانی از روستاها گردشگری استان به منظور شناسایی ظرفیت هاصورت می گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.