رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا در خوزستان را ۱۱ مورد عنوان کرد و گفت: آمار فوت ۵۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا در خوزستان گفت: شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، خرمشهر، رامهرمز، شادگان، هویزه، کارون، دشت آزادگان و ماهشهر اکنون به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

او با بیان اینکه مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از تردد‌های درون شهری، تجمعات خانوادگی و دورهمی‌ها بپرهیزند، افزود: موارد ابتلا به بیماری و بستری‌ها در حال افزایش است و از دید ما حتی ابتلا به سرماخوردگی یک نوع کرونا است و مردم در صورت داشتن علائم باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

ابول نژادیان اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها تعداد فوتی‌های استان بالاتر رفته و نسبت به روز‌های گذشته ۵۲ درصد افزایش فوتی داشتیم، به همین دلیل از مردم خواهش می‌کنیم در مجالس عروسی و عزا شرکت نکنند، البته مردم باید از رفت و آمد در شهرستان‌های قرمز و نارنجی خودداری کرده تا پیک سوم بیماری از استان خارج شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه زنگ خطر ابتلا به کرونا در استان به صدا درآمده و باید مراقبت‌های خود را شدیدتر و از تردد در اماکن عمومی خودداری کنیم، تصریح کرد: پیش از این شهرستان‌های خرمشهر و رامهرمز نارنجی بودند، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که این ۲ شهرستان قرمز شدند. شهرستان‌هایی که در وضعیت زرد و آبی هستند نباید تصور کنند که کار تمام شده و شیوه نامه‌های بهداشتی را کنار بگذارند.

ابول نژادیان بیان داشت: در حال حاضر تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های استان در حال تکمیل شدن است و این موضوع باعث می‌شود که نتوانیم به دیگر بیماران کرونایی خدمت رسانی کنیم، به همین دلیل مردم باید محافظ سلامت خود باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۱:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
اینهمه خبر مرگ شنیده میشه، ولی دریغ از عبرت گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۹:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
چرا آمار نمیدید فقط درصد اعلام می کنید، تعداد روزانه مرگ و میر بگید شاااااااید مردم جدی بگیرن خطر کرونارو و رعایت کنن