هاشمی زاده منشا انتقال ویروس کرونا را مکان‌های شلوغ و تجمع در مراسم غیرضروری دانست و گفت: شهروندان باید رعایت اصول بهداشتی را جدی گیرند.

احمد هاشمی زاده بخشدار بستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وضعیت خطرناک این شهر به لحاظ شیوع بیماری کرونا گفت: حضور در مراسم غیرضروری و اماکن شلوغ و پرتردد عامل انتشار این بیماری است، به همین دلیل شهروندان باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

او رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست ها، خودداری از حضور در مراسم عروسی و فاتحه خوانی، پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی و ضدعفونی دست‌ها و محیط کار و زندگی را از دیگر عوامل موثر در کاهش آمار ابتلا به کرونا ویروس عنوان کرد و افزود: مسئولان باید مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا را به طور دقیق اعمال کنند.

هاشمی زاده با تاکید بر برخورد قانونی با هرگونه تخلف بیان داشت: افرادی که اقدام به برگزاری عروسی، فاتحه خوانی و مراسم مذهبی در منازل، مساجد و حسینیه‌ها کنند متخلف شناخته شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد، ضمن اینکه شهرداری موظف است علائم هشدار دهنده کرونا از جمله نصب بنر در نقاط مختلف شهر را انجام دهد.

بخشدار بستان با بیان اینکه بهداشت و درمان بستان به عنوان دبیر ستاد مقابله با کرونا در شهر و مسئولان این بخش به عنوان کار گروه ستاد هستند، اظهار کرد: همه کارمندان ادارات باید از ماسک استفاده کرده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن اینکه باید از ورود مراجعان بدون ماسک به محل جلوگیری بعمل آورند.

این مقام مسئول بر نصب علائم هشدار از جمله؛ بنر، ضدعفونی روستا و جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی در مساجد روستایی تاکید کرد و ادامه داد: اداره صمت باید به صورت هفتگی با هماهنگی ستاد کرونا بخش بستان از وضعیت بازار شهر بازدید کند.

هاشمی زاده با تاکید بر نصب ایستگاه ورودی در روستا‌های سابله و ام الدبس به منظور جلوگیری از تردد خودرو‌های غیربومی ادامه داد: همچنین با همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت بستان باید از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شود، همچنین باید با هماهنگی ستاد کرونا و مرکز بهداشت در خصوص کنترل دقیق رفت و آمد‌ها خارجی و داخلی در محل چذابه مرزی به صورت ویژه و باتوجه به اهمیت موضوع اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.