حوادث امروز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: ماموران پاسگاه حمید با اقدامات اطلاعاتی فردی که اقدام به نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق می‌کرد را شناسایی و دستگیری آن را در دستور کار خود قرار دادند و با کار تخصصی محل نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضائی از محل بازرسی و تعداد ۲۷ دستگاه ماینر، ۲ دستگاه هارد، ۲ دستگاه آداپتور و ۱ دستگاه وای فای قاچاق کشف شد.

او با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف محموله کود شیمیایی قاچاق در هویزه

سرهنگ جواد مراونه فرمانده انتظامی هویزه بیان داشت: با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان حین گشت زنی یک دستگاه وانت نیسان حامل کود شیمیایی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند و در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۵۰ کیسه کود شمیایی فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی کشف شد.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را بالغ بر ۱۲۵ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه یک متهم پس تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عوامل تیراندازی غیر مجاز در رامهرمز

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی رامهرمز اظهار کرد: در پی تیر اندازی به سمت ۲ نفر از شهروندان در آبان ماه امسال از سوی افراد ناشناس در یکی از مناطق شهرستان مراتب بصورت ویژه در دستور کار ماموران امنیت عمومی و پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی رامهرمز با اقدامات اطلاعاتی و فنی ۴ عامل تیراندازی به هویت‌های معلوم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه ۳ نفر از متهمان را در مخفیگاهشان در این شهرستان و یک نفر را با اخذ نیابت قضائی در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ سهرابی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه شورشی استفاده شده در تیراندازی کشف شد، اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی علت تیراندازی را اختلافات شخصی عنوان کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار مناسب روانه زندان شدند تصریح کرد: برخورد با دارندگان سلاح‌های غیر مجاز در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار دارد و پلیس با افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود باعث سلب آسایش و آرامش شهروندان شوند، با قاطعیت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم برق در بندر ماهشهر

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه‌ای ماموران انتظامی این شهرستان ۲ سارق سیم برق را در سطح حوزه استحفاظی شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس با مشاهده مستندات و مدارک مستدل به ۹ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان ماهشهر اعتراف کردند، افزود: سارقان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، البته از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی از سوی افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

۱۳ محکوم در ایذه دستگیر شدند

سرهنگ حجت سفیدپوست فرمانده انتظامی شهرستان ایذه بیان کرد: دایره اجرای احکام کلانتری ۱۱ به منظور اجرای دستورات قضائی صادره تعداد ۱۳ نفر از محکومان را که تحت تعقیب قضائی بوده و یا دارای محکومیت‌های مالی بوده، دستگیر و تحویل مقامات قضائی دادند.

او با بیان اینکه ۲ نفر از آنان دارای سوابق متعدد سرقت و یک نفر نیز اراذل اوباش بوده که به ۷ سال حبس محکوم شدند، اظهار داشت: پلیس با هدف تأمین نظم و امنیت و احقاق حقوق مردم از محکومان دارای احکام قضائی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سقوط پژو ۲۰۶ درون کانال آب شاه ولی دزفول

حسین حسیناک فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: ساعت ۲۳ و ۱۱ دقیقه دیشب گزارش سقوط یک دستگاه پژو ۲۰۶ sd درون کانال آبرسانی شاه، ولی با تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و تیم امداد و نجات سازمان از ایستگاه شماره یک به محل حادثه واقع در روستای بنوار شامی اعزام شدند و بلافاصله اقدام به بیرون آوردن خودرو از درون کانال آب کردند.

او افزود: در این حادثه که علت آن در دست بررسی است یک دستگاه ۲۰۶ sd به همراه ۲ سرنشین زن و مرد حدودا ۴۵ ساله درون کانال آبرسانی سقوط کرد که هر دوی آن‌ها به کمک اهالی حاضر در صحنه صحیح و سالم از خودرو بیرون آورده شدند و وسیله نقلیه دقایقی بعد به زیر آب رفت.

حسیناک تصریح کرد: با حضور آتش نشانان، خودروی مذکور با تلاش اکیپ غواصی سازمان و استفاده از دستگاه وینچ خودروی امداد و نجات از درون کانال بیرون آورده شد.

اطفای حریق پژو ۴۰۵ در دزفول

مجید حیدری فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: در ساعت ۱۸ و ۴۳ دقیقه در مسیر رفتن به محل کار خود ایستگاه شماره ۵ آزادگان، به صورت اتفاقی برای خرید از یک دستفروش واقع در روبروی بیمارستان بزرگ دزفول توقف کردم.

او افزود: پس از چند ثانیه متوجه آتش گرفتن یک دستگاه پژو ۴۰۵ در همان محل شدم که بدون فوت وقت، ضمن تماس با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک، سریعا با کپسول اطفای حریق موجود در خودروی شخصی خود داشتم وارد عملیات شدم و اقدام به اطفاءحریق نمودم که با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ در کمترین زمان ممکن حریق کنترل و مهار شد و از سرایت حریق به داخل کابین جلوگیری بعمل آمد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.