رییس اداره نگهداری راه های استان اصفهان گفت: ۲۳۰ کیلومتر از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اصفهان امسال با روکش آسفالت گرم مرمت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرمین حمیدی رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: برای حفظ کیفیت روکش آسفالت و همچنین جلوگیری از آسیب بیشتر به برخی از محورها، استفاده از روش‌های جدید آسفالت در استان اصفهان آغاز شده است.

او با اشاره به برنامه ریزی برای بهبود وضعیت روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان ادامه داد: با وجود محدودیت‌های منابع مالی، با اولویت نسبت به ترمیم روکش آسفالت راه‌های استان اقدام خواهد شد.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه روکش آسفالت محور‌های استان به‌صورت دائم پایش و رصد و برای بهبود وضعیت آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: باید از همه امکانات، منابع و روش‌های نو و روکش‌های حفاظتی برای بهبود کیفیت روکش آسفالت محور‌های شریانی استان بهره بُرد.

او از پایان عملیات آسفالت گرم جاده نطنز به طرقرود خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی آسفالت این مسیر به طول ۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در بهمن ماه امسال پایان یافت.

حمیدی هدف از اجرای این پروژه را بهینه سازی و ارتقای کیفیت رویه آسفالت، تسهیل عبور و مرور، ارتقا ایمنی کاربران جاده‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه عبور کریدور شمال و جنوب کشور از اصفهان ضرورت این نگاه ویژه را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: نگهداری راه‌ها، وظیفه اصلی راهداری است و از مجموع حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های استان ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد و برای بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی آن نزدیک به سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به‌عنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.