شرکت آمریکایی بوئینگ پس از حادثه هواپیمای ۷۷۷ و تکه‌تکه شدن موتور آن در آسمان، توقف پرواز‌های این نوع هواپیما‌ها تا پایان بررسی‌های فنی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بوئینگ به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد پرواز‌های بوئینگ ۷۷۷ مشابه هواپیمای «یونایتد ایرلاینز»  راکه موتور آن اخیراً اتش گرفته است، به حالت تعلیق درآورند تا این شرکت پس از بررسی‌های لازم، دستورالعمل‌های خود را صادر کند.

بوئینگ گفت: توصیه می‌شود ۶۹ دستگاه از هواپیما‌های ۷۷۷ که در حال فعالیت هستند و ۵۹ دستگاه غیرفعال که از موتور‌های «Pratt & Whitney ۱۱۲-۴۰۰۰» در آن‌ها استفاده شده است به حالت تعلیق درآید تا زمانی که اداره هواپیمایی فدرال پروتکل بازرسی مناسب را تعیین کند.

شرکت هواپیمایی ژاپن نیز اعلام کرد که فعالیت تمامی ۳۲ هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که مشابه هواپیمای حادثه دیده هستند را تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آورده است.

وزارت حمل و نقل ژاپن به هواپیمایی ژاپن (JAL) و شرکت خصوصی ژاپنی ANA دستور داد تا استفاده از هواپیما‌هایی را که از آن موتور استفاده می‌کنند متوقف کنند.

شرکت یونایتد آمریکا نیز در اوایل روز یکشنبه گفت که تمام پرواز‌های ۲۴ بوئینگ ۷۷۷ خود را با موتور‌های پرات و ویتنی ۴۰۰۰ به طور موقت متوقف کرده است.

این تصمیم‌ها پس از آن اتخاذ شد که موتور سمت راست یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ تنها دقایقی پس از برخاستن دچار آتش سوزی شده و خلبان آن را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی شهر «دِنوِر» کرده است.

تکه‌هایی از بدنه این هواپیمای آمریکایی که از فرودگاه شهر «برومفیلد» واقع در ایالت کلورادو، به سمت شهر «هونولولو» در ایالت هاوائی از زمین برخاسته بود، پس از انفجار و آتش سوزی به اطراف پرتاب و در نزدیکی یک خانه در شهر برومفیلد سقوط کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار