معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: ویروس کرونا نه تنها باعث کاهش فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نشده بلکه به ظرفیت آن‌ها هم اضافه شده است.

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان تمامی دانشگاه‌ها متاثر از آن فعالیت‌های خود را به صورت مجازی ادامه دادند.

او افزود: برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها با شیوع ویروس کرونا معطوف به آموزش‌های مجازی شد و فعالیت‌های فرهنگی با توجه به اینکه عمده آن‌ها در حوزه دانشجویان حضوری بود بنابراین در اوایل برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی با شکافی مواجه شد.

سرسنگی تصریح کرد: دانشگاه تهران در فروردین ۹۹ با تشکیل کمیته‌ای به این نتیجه دست یافت که چگونه می‌توان در فضای موجود فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را با آسیب کمتری دنبال کرد؟ خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شد و توانستیم از فضای مجازی برای کاهش آسیب کرونایی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی ارائه می‌شود، تاکید کرد: با قراردادن امکانات خاص برای تشکل‌های دانشجویی به آن‌ها این فرصت را داده ایم تا از فضای مجازی بهترین استفاده را برای پیشبرد اهداف خود داشته باشند و آن‌ها را ادامه دهند.

سرسنگی اضافه کرد: با طراحی سامانه‌های موجود این امکان را به وجود آورده ایم تا تمامی دانشجویان برنامه‌های خود را به صورت مجازی ادامه دهند و نشریات دانشجویی هم به صورت مجازی منتشر می‌شوند و باید گفت که اگر ویروس کرونا در ابتدا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی یک تهدید بود، اما هم اکنون تبدیل به یک فرصت شده است.

او گفت: فضای مجازی در حال حاضر مخاطبان بیشتری را در سطح گسترده تری جذب می‌کند و باید گفت که دانشگاه تهران اولین دانشگاهی بود که با امکانات و تجهیزات در دسترس بحث فضای مجازی را در آموزش و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیش ببرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: نباید منکر این موضوع شد که ویروس کرونا باعث ایجاد ضربه به فعالیت‌های فرهنگی شده و شاهد عدم حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم و اعتقاد داریم که دانشگاه با وجود دانشجویان رونق پیدا می‌کند، اما در هر زمینه‌ای سعی کرده ایم که با استفاده از امکانات موجود نه تنها برنامه‌های فرهنگی را کاهش ندهیم بلکه به ظرفیت آن‌ها اضافه کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
۲۴ واحد دروس اسلامی به دانشجوها تحمیل کردین و همه رو از هر چی اسلامه زده کردین
چه خبره مگه دانشجوها قراره معمم بشن ؟
یه نحوه زندگی و نحوه برخورد ۱۴ معصوم با مردم کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا کرونا دانشگاه ها رو تبدیل به کارگاه تولید مقاله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
با صد در صد افت کیفیت؟!
آخرین اخبار