ویلا‌های غیرمجاز روستا‌های خاوه و طینوج در ادامه اجرای قانون تخریب بنا‌های خارج از محدوده قانونی تخریب شدند.

برزگر ،ریاست دادگاه عمومی و انقلاب بخش کهک  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، اظهار کرد:منازل ویلایی غیرمجاز روستای خاوه بخش کهک به دستور ریاست دادگاه عمومی بخش و در ادامه عملیات‌های تخریب منازل مسکونی خارج از محدوده قانونی تخریب شدند.


او با اشاره به تخریب ۱۰ ویلای غیرمجاز در روستای خاوه افزود:از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۷۰ مورد تخریب ویلای غیرمجاز را در بخش کهک داشتیم.

ریاست دادگاه عمومی و انقلاب بخش کهک  ادامه داد:این منازل ویلایی به دلیل احداث در خارج از بافت مسکونی روستا از سوی سازمان جهاد کشاورزی شناسایی شدند و پس از شکایت از سوی جهاد کشاورزی و رسیدگی در دادگاه عمومی بخش کهک با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی دستور تخریب داده شد.

تخریب ویلاهای غیرمجاز این بار در خاوه و طینوج


برزگر گفت:بر اساس ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تمام مالکان یا متصرفان اراضی کشاورزی  که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره ۱ ماده ۱ این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد تخلف بوده است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.


ریاست دادگاه عمومی و انقلاب بخش کهک در ادامه افزود:شهروندان در صورت مشاهده مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز از جمله برداشت یا افزایش شن و ماسه، ایجاد بنا و تاسیسات، پی کنی، دیوارکشی اراضی و استقرار کانکس و آلاچیق مراتب را به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور منعکس کنند.

گفتنی است امروز همچنین سه ویلای غیر مجاز در روستای طینوج بخش خلجستان تخریب شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار