دادگاه کیفری یمن امروز دومین جلسه محاکمه جاسوسان آمریکایی و انگلیسی را برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سبا، دادگاه کیفری بدوی یمن امروز نیز به پرونده جنایی که از سوی دادستان عمومی در پرونده فعالیت های جاسوسی و خرابکارانه شماری از افسران دستگاه اطلاعاتی آمریکا موسوم به سیا و دستگاه اطلاعاتی انگلیس در خاک یمن تشکیل شده است را ادامه داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری سبای یمن، دادگاه امروز دومین جلسه خود را برگزار کرد و متهمان با مدارک ارائه شده از سوی دادستان عمومی روبرو بودند که بر نقش مستقیم آمریکا و انگلیس در نیروگیری، آموزش و اعزام جاسوس به منظور انجام اقدامات جاسوسی و تخریبی در سرزمین یمن اشاره داشت.

در طول این جلسه، دادستانی ویدئویی ضبط شده شامل اعترافهای تفصیلی متهمان که در آن آنها مراحل فعالیت جاسوسی و تخریبی خود را از زمان جذب شان و آموزش شان تا پایان اجرای نقش های موظفه بیان می داشتند؛ نقش هایی که تحت نظارت فرمانده دفتر اطلاعات انگلیس و در پایگاهی نظامی که از سوی کشورهای ائتلاف سعودی در فرودگاه الغیضه در استان المهره تأسیس شده بود، قرار داشت.

این اعترافات همچنین بر نقش آمریکا و انگلیس در اجرای عملیات های تجسسی و تخریبی در شماری از استانهای یمن از طریق عناصر جاسوسی خود تأکید دارد. در پایان این جلسه، دادگاه زمان جلسه آتی را برای تکمیل روند قضایی اعلام کرد.

خبرگزاری سبأ همچنین گزارش داد که اعترافات به دست داشتن آمریکا و انگلیس در اجرای بسیاری از عملیات‌های جاسوسی و خرابکارانه در استان‌های مختلف یمن اشاره داشته است. پیشتر خبرگزاری رسمی یمن در جلسه نخست محاکمه، به دست داشتن انگلیس در انجام عملیات‌های خرابکارانه در خاک این کشور اشاره کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار