محسن وحدانی، دبیر فدراسیون شمشیربازی در رابطه با شمشیربازان المپیکی و مسابقات لیگ برتر توضیحاتی را ارائه داد.

محسن وحدانی، دبیر فدراسیون شمشیربازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با هفدهمین دوره از رقابت‌های لیگ شمشیربازی بیان کرد: خدا را شکر در اسلحه سابر که با رقابت ۷ تیم برگزار شد شاهد مسابقات بسیار خوبی بودیم. رقابت‌ها خیلی نزدیک بود به طوری که نتیجه بازی بین تیم‌های شهدای شورمست و فولاد آلیاژی ۴۵-۴۴ به پایان رسید و شهدای شورمست سوم شد. تا لحظات پایانی تیم فولاد آلیاژی یزد نسبت به حریف پیشی گرفته بود، اما در دقایق آخر، تیم شهدای شورمست جبران کرد.

وحدانی در ادامه گفت: در بازی فینال که بین تیم‌های اشتاد سازه مشهد و دانشگاه آزاد برگزار شد نیز شاهد یک رقابت تنگاتنگ بودیم. اعضای تیم ملی سابر ما بین این ۲ تیم تقسیم شده بودند و همین مسئله جذابیت فینال را چند برابر کرده بود. متاسفانه محمد فتوحی نیز در جریان بازی دچار مصدومیت شد. در دانشگاه آزاد نیز مجتبی عابدینی به علت آسیب دیدگی کتف خود نتوانست شمشیر بزند. تیم‌ها خیلی نزدیک به هم بازی کردند و در نهایت دانشگاه آزاد قهرمان لیگ امسال در رشته سابر شد. لیگ امسال فشرده‌تر و محدود‌تر بود. دلیل این فشرگی نیز محدودیت‌های کرونایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بود. دور رفت لیگ برتر که در هر ۳ اسلحه برگزار شد، که از نظر فدراسیون دارای سطح قابل قبولی بود.


بیشتر بخوانید


او در رابطه با مسابقات جهانی بوداپست مجارستان و المپیک توکیو اظهار داشت: تیم ملی سابر ما با ۶ ورزشکار و ۲ مربی راهی مجارستان خواهد شد. ما  در المپیک سهمیه کسب کرده ایم، اما به خاطر شرایط رنکینگ بین المللی مان باید در این مسابقات حضور داشته باشیم. بعد از برگزاری مسابقات جهانی مجارستان نوبت به آماده شدن برای المپیک می‌رسد. با توجه به شرایط خوبی که ورزشکاران ما دارند، امید داریم در المپیک مدال کسب کنیم. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز به ورزشکاران ما امید زیادی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار