کتاب «گزیده دانش نامه امیرالمومنین» و «اصحاب امام علی علیه السلام» از آثار منتشرشده بامحوریت شخصیت حضرت علی (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب‌های زیادی پیرامون شخصیت حضرت علی (ع) نوشته شده اند که به مناسبت فرارسیدن میلاد این امام بزرگوار و روز پدر کتاب‌هایی معرفی می‌کنیم:


بیشتربخوانید



«اعترافات عمر به فضایل امیرالمونین علی (ع)»


کتاب «اعترافات عمر به فضایل امیرالمونین علی (ع)» اثر محمدصادق قبادی در انتشارات حضور منتشرشد. این اثر ترجمه و شرح حدیثی است که از طریق امام باقر (ع) از زبان عمربن خطاب در تشریح ۱۲ فضیلت و منقبت حضرت علی (ع) بیان شد. در شرح قسمت‏های مختلف از داستان‌ها و روایت‏های مکملی از متون اهل سنت به عنوان تأیید مضامین آن استفاده شد. از جمله فضیلت‌های این امام بزرگوار می‌توان به خلافت و امامت در غدیرخم، ولادت در کعبه، ازدواج با فاطمه زهرا (س)، برگشتن خورشید، شجاعت، برادری پیامبر و علم و ایمان امام علی (ع) اشاره کرد.

«اوج نیایش نگرشی تحلیلی به مناجات حضرت امیر (ع)»


کتاب «اوج نیایش تحلیلی به مناجات حضرت امیر (ع)» اثر سید حسن الحسینی در موسسه انتشارات بعثت منتشرشد.در این اثر شرحی بر مناجات حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) را می‌خوانیم.در آغاز این اثر متن مناجات عربی و ترجمه فارسی آن منتشرشده است.


«اصحاب امام علی علیه‌السلام»

کتاب «اصحاب امام علی علیه‌السلام» اثر سیداصغر ناظم‌زاده قمی در انتشارات بوستان کتاب در دو جلد منتشرشد.در این اثر اصحاب این امام بزرگوار به یاران صدیق و وفادار و آن‌هایی که پس از مدتی به جرگه مخالفانش پیوستند، تقسیم می‌شود.جنبه‌های مختلف حیات فردی، اجتماعی و سیاسی هریک از آن‌ها تبیین می‌شود.نویسنده این اثر با توجه و تاکید بسیار به منابع کهن هزار و ۱۱۰ نفر از اصحاب امام علی (ع) را شناسایی می‌کند.


«گزیده دانش نامه امیرالمومنین»

کتاب «گزیده دانش نامه امیرالمومنین» درموسسه دار الحدیث و با نظارت محمد محمدی ری شهری، تدوین و منتشر شده. این اثر تلفیقى از دو کتاب موسوعة الإمام علىّ علیه السلام و دانش نامه امیر المؤمنین علیه السلام است.ویرایش جدیدى از هر دو نسخه عربى و فارسى کتاب را در آن مشاهده می‌کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی کتاب ، امام علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
ما را دعا کنید ای امیر ع