رهبر اقلیت سنا گفته است در صورتی که دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه شود، از او حمایت خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا تاکید کرد در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شود از او به عنوان یکی از گزینه‌های حزب جمهوری خواه حمایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت هرکسی که برای حزب جمهوری خواه نامزد شود و شانس بالایی برای پیروزی داشته باشد از حمایت حزب برخوردار خواهد بود.

سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی در ادامه گفت: انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ باید یک مسابقه کاملاً گسترده باشد. من دست کم چهار عضو دارم که فکر می‌کنم قصد دارند برای ریاست جمهوری نامزد شوند، بعلاوه برخی از فرمانداران و عده‌ای دیگر که به عقیده من ضرورتی ندارد [از آن‌ها حمایت شود].

مک کانل در حالی از حضور ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ حمایت کرده است که پیشتر ترامپ، مک کانل را فردی لجوج خواند که شایسته رهبری حزب جمهوری خواه نیست. در بیانیه‌ای که از سوی کمیته اقدامات سیاسی «سیو آمریکا» منتشر شد، ترامپ تا حد زیادی مسئولیت از دست دادن اکثریت سنا در سال ۲۰۲۰ را متوجه مک کانل دانست و گفت وی به دلیل آنکه کنترل کنگره در دست دموکرات‌ها بود، هیچ اقدامی نکرد.

مک کانل به عنوان عضو ارشد حزب جمهوری خواه، اگرچه رای به تبرئه رئیس جمهور سابق آمریکا از استیضاح داد، اما بلافاصله در همان جلسه سنا، ترامپ را از نظر عملی و اخلاقی مسئول آشوب‌های ۶ ژانویه دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار