مدیر عامل برق حرارتی از افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی به رقم ۳۹ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرز طلب مدیر عامل برق حرارتی در پویش هر هفته الف_ب ایران گفت: کار شرکت ما تولید نیروگاه و تولید برق است.

او ادامه داد: در سازوکار‌ها تعریف شده لزوم اجرای قانون جهت باز پرداخت سرمایه گذاری بخش خصوصی واحد بخار سیکل ترکیبی مطرح و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی تعریف شده است.


بیشتر بخوانید


طرزطلب بیان کرد: تا انتهای سال بیش از ۳۹ درصد به راندمان تولید برق می‌رسیم و همچنین تشکیل هلدینگ‌های تولید برق در بورس دچار بحران شده است که امیدواریم این مشکل تا پایان سال برطرف شود.

او با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار مگاوات از این طریق به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شده است، ادامه داد: با توجه به مصوبات مجلس و پیگیری‌های صورت گرفته به منظور بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش تاکنون یک حواله ۲۵ میلیون دلاری بابت سوخت صرفه‌جویی شده دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی افزود: هم اکنون در آستانه دریافت یک حواله ۱۵۶ میلیون دلاری هستیم و تا انتهای سال نیز ۵۰ میلیون دلار حواله جدید نیز دریافت خواهد شد تا از این طریق بیش از ۲۳۰ میلیون دلار حواله برای بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش دریافت کنیم.

طرزطلب با اشاره به برنامه این شرکت برای حضور در بازار سرمایه و استفاده از منابع موجود در این بخش، گفت: در همین راستا شرکت برق حرارتی به عنوان نخستین دستگاه دولتی اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به ارزش یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان کرده است که این اوراق طی دو مرحله با استقبال بسیار خوبی به فروش رسیده است.

طرزطلب گفت: فروش اموال مازاد نیز یکی از اقداماتی است که در طی چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف متوقف شده بود، ولی امسال با ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه و پیگیری‌های مستمر توانستیم ۶۵ میلیارد تومان اموال مازاد و راکد شرکت را به فروش رسانده و ۸۵ میلیارد تومان اقلام مازاد و راکد بین شرکت‌های زیر مجموعه را جابه‌جا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار