یادواره بانوان شهیده استان اردبیل با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» در سالن ولایت با حضور بانوان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل امروز در این مراسم گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره ۱۷ هزار شهیده زن کشور و ۱۷ بانوی شهیده استان یک رسالت خطیر و حساس است که در این زمینه مردم و مسئولان باید اهتمام جدی داشته باشند و برای پاسداشت از تلاش و زحمات شهیدان والامقام کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

او بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آثار و برکات فراوانی دارد که باید در آن کمک به همنوعان را آموخت و شهیدان بانوی والامقام را به عنوان یک الگو و اسوه برای نسل جوان و امروزی قرار داد، چرا که هم‌اکنون دشمنان به دنبال اسوه‌سازی برای جوانان این مملکت و مرز و بوم دارند تا به اهداف شوم خود برسند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: نباید از هیچ تلاشی برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دریغ شود و در این زمینه درصدد هستیم از بستر فضای مجازی بیشتر از گذشته با توجه به وضعیت و شرایط کرونایی بهره‌گیری کرده و برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام آن طور که باید عمل کنیم.

شاهی تصریح کرد: هر آنچه داریم در گرو خون پاک شهدای والامقام و خانواده‌های معظم آنان به دست آمده و اگر امنیت و اقتدار کنونی کشورمان مثال‌زدنی است به خاطر همین رشادت‌ها و جوانمردی‌هایی است که زنان و مردان این مرز و بوم از خود نشان داده و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از کیان این کشور دفاع کرده‌اند.

او با بیان این که رشادت بانوان شهید در جنگ هشت سال دفاع مقدس از مردان شهید کم‌تر نبود، اظهار کرد: بانوان شهید کشورمان به اندازه مردان شهید در این افتخارآفرینی سهیم هستند و باید در روایت تاریخی زندگی‌نامه این بانوان شهید نیز تمام تلاش و اهتمام خود را به‌کارگیریم تا دختران بدانند در کشورمان چه زنانی حضور داشتند و چه کار‌هایی برای دفاع از کشور انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.